Stránka 1 z 3

těsnění pod hlavu

Napsal: pon 10.03.2008, 19:05
od Tonda
Mám dotaz.........nikde jsem to tu ještě neviděl.Jakej je rozdíl v klasickým těsnění pod hlavou a kovovým.V čem jsou výhody a nevýhody?A jaký je cenový rozdíl?Co životnost a další věci při provozu? Jestli doporučujete,tak kde sehnat kovový?
Děkuju za keždou radu nebo zkušenost. :wink:

Napsal: úte 11.03.2008, 09:05
od Beaver
Klasický těsnění je obvykle (vždycky ?) vrstvený, materiál přesně nevím, ale kov to není, papír taky, "něco mezi" :D Kovový může být buď natvrdo z plátu nějakýho materiálu, nebo je to "šizený" tak, že vezmeš normální těsnění a zesílíš ho vloženýma kovovýma plátkama + to dáš nahoru i dolu na dosedací stranu. Ten výrobní proces jsem nezkoumal, ale co je jistý je to, že kovová těsnění mají menší tolerance pro nerovnost povrchu a z toho důvodu málokdy (spíš nikdy) stačí srovnat hlavu. Bezpodmínečně nutné je srovnat i blok a to pro sichr i když nenaměříš odchylky, protože tam stačí skutečně málo aby to podfouklo. Vůbec nejlepší je po srovnání to ještě chemicky leštit lapováním pro absolutně rovný a kvalitní povrch.

Kovový těsnění je pochopitelně dražší jednak co do pořízení, jednak co do náročnosti na přípravu motoru a proto není moudrý ho používat pokud budeš za měsíc motor zase rozebírat. Stejně tak nemá moc význam ho instalovat, jestliže máš motor bez razantně zvýšených kompresních poměrů (tj. pokud standartní 4A-GE těsnění použiješ na motoru s běžným kompresním poměrem jiných 4A-GE), protože se moc nevyužije. Pokud je ovšem motor správně složený, pak je životnost kovového těsnění bezproblémová věc a to právě hlavně u motorů, co prošly úpravou a těsnění potřebují odolnější. U sériového motoru za normálních okolností těsnění taky nefoukne každý den.

Jinak Idaho nechával na Supry dělat těsnění na zakázku s tím, že měl možnost výběru jeho "pokovení" buď na jedné nebo na obou stranách. Výhoda toho jednostranného byl fakt, že kovová strana optimálně přilnula na opracovanou hlavu a nekovová zase měla větší toleranci k nepatrným vadám bloku. Dalo by se říct, že to bylo takové kompromisní řešení pro sériové motory a motory s mírně zvýšeným plnícím tlakem, oboje pochopitelně po předchozím srovnání hlavy.

Napsal: úte 11.03.2008, 11:16
od Tonda
Jo........chápu.Díky

Napsal: stř 12.03.2008, 08:54
od RasťoSK
Tonda Ty ale nepotrebujš tesnenie pod hlavu - Ty potrebuješ nový motor!

Napsal: stř 12.03.2008, 16:16
od Idaho
Beaver píše:Klasický těsnění je obvykle (vždycky ?) vrstvený, materiál přesně nevím, ale kov to není, papír taky, "něco mezi" :D Kovový může být buď natvrdo z plátu nějakýho materiálu, nebo je to "šizený" tak, že vezmeš normální těsnění a zesílíš ho vloženýma kovovýma plátkama + to dáš nahoru i dolu na dosedací stranu. Ten výrobní proces jsem nezkoumal, ale co je jistý je to, že kovová těsnění mají menší tolerance pro nerovnost povrchu a z toho důvodu málokdy (spíš nikdy) stačí srovnat hlavu. Bezpodmínečně nutné je srovnat i blok a to pro sichr i když nenaměříš odchylky, protože tam stačí skutečně málo aby to podfouklo. Vůbec nejlepší je po srovnání to ještě chemicky leštit lapováním pro absolutně rovný a kvalitní povrch.

Kovový těsnění je pochopitelně dražší jednak co do pořízení, jednak co do náročnosti na přípravu motoru a proto není moudrý ho používat pokud budeš za měsíc motor zase rozebírat. Stejně tak nemá moc význam ho instalovat, jestliže máš motor bez razantně zvýšených kompresních poměrů (tj. pokud standartní 4A-GE těsnění použiješ na motoru s běžným kompresním poměrem jiných 4A-GE), protože se moc nevyužije. Pokud je ovšem motor správně složený, pak je životnost kovového těsnění bezproblémová věc a to právě hlavně u motorů, co prošly úpravou a těsnění potřebují odolnější. U sériového motoru za normálních okolností těsnění taky nefoukne každý den.

Jinak Idaho nechával na Supry dělat těsnění na zakázku s tím, že měl možnost výběru jeho "pokovení" buď na jedné nebo na obou stranách. Výhoda toho jednostranného byl fakt, že kovová strana optimálně přilnula na opracovanou hlavu a nekovová zase měla větší toleranci k nepatrným vadám bloku. Dalo by se říct, že to bylo takové kompromisní řešení pro sériové motory a motory s mírně zvýšeným plnícím tlakem, oboje pochopitelně po předchozím srovnání hlavy.
pokud mírne zvýšenemé tlaku říkáš 1,0 - 1,1 baru u supry tak ano :)

Napsal: stř 12.03.2008, 18:00
od Tonda
RasťoSK píše:Tonda Ty ale nepotrebujš tesnenie pod hlavu - Ty potrebuješ nový motor!

Jak to? :shock:

Napsal: stř 12.03.2008, 19:50
od RasťoSK
Čím chceš zalátať ten prepálený kus bloku? Akože sú na to spôsoby, ale stojí to nenormálne peniaze - takzvané "tekuté kovy" od Loctite a podobných firiem, ktorými by si to môhol zachrániť, ale také niečo bude stáť viac ako swap motora, ktorý hovoríš, že máš...

Napsal: čtv 13.03.2008, 09:37
od Beaver
Z fotky poznas prdlajs, vubec to nemusi byt tak zly. Chce to poradne ocistit dosedaci plochu na bloku a zhodnotit potom.

Napsal: čtv 13.03.2008, 10:39
od RasťoSK
Hodnotenie systémom PV - pozriem-vidím. dva zakarbónované piesty a vykavytovaný kus dosadacej plochy blokum ktorý môžeš šúchať čím chceš, aj tak to bude naprd...

Napsal: úte 25.03.2008, 21:28
od Tonda
Písty jsou daný samozřejmně jiný.A pod zbytky těsnění to fakt zase tak hrozně nevypadalo.Jsem raději přivezl mechanika za servisu ať se na to mrkne a dobrý.Takže hlava už ja na svým místě.Zítra vyjíždím.Konečně

Napsal: pát 09.07.2010, 18:25
od Rampa89
Mám problém a chci se poradit, koupil sem E11, co tady inzeroval Skruo, dle jeho výpovědi má prasklou hlavu, v servise mu naměřili nulový tlaky. No za studena nastartovat šla, ale volnoběh byl hodně nestálej a po zahřátí začla chcípat, takže jsem to sám dávat přeměřit nedával a pustil se rovnou do demotnáže. Ale narazil sem na šíleně banální problém, kterej mě dokázal docela vytočit :D

A to, že nemám ten blbej M9 XZN (tisícihran), kterýma je utáhlá hlava a je to nesehnatelný! Dneska sem polítal celý brno, od Fabor, přes Veselýho na olomoucké, nějaká firma Swiss Garage co vybavuje autodílny, několik menších obchodů s nářadím, a prostě se to nedělá, neprodává, neobjednává a mě při představě, že bych měl odvrtávat 10 šroubů v motoru málem kleplo. Jeden sem dostal ven obyč imbusem, ale byl to porod, další už je načnutej a já na to nemám nervy :oops:

Co teď? Ví někdo kde to sehnat eventuelně? Teď u mě nastupuje metoda zabrušování M10, která je asi nejschůdnější. A je to fakt M9, jak podle několika servisů, tak přímo podle mechošů toyoty, ale nikdo to půjčit nechce, alespoň s kým sem se do teď bavil - za předpokladu, že to vůbec měl.

A další otázka, až to budu dávat dohromady, budu ty šrouby muset kupovat nový, to mě ani tak netrápí, ale jak je to s těma rozměrama? Dělají se aji jiný, nebo budu prožívat další trauma s utahováním? :D

Dík za reakce.

Edit: Povedlo se mi něco najít na netu. Tady.

Napsal: pát 09.07.2010, 18:44
od Jimmi
Rampa89 píše:Edit: Povedlo se mi něco najít na netu.
Za tři kilča. Pohádka 8)

A to maj ty šrouby opravdu takovejhle vnitřní tentononc......?

Napsal: pát 09.07.2010, 19:19
od Pavo.B.
Jimmi píše:
Rampa89 píše:Edit: Povedlo se mi něco najít na netu.
Za tři kilča. Pohádka 8)

A to maj ty šrouby opravdu takovejhle vnitřní tentononc......?
maj vnitrni nebo vnejsi - ale vetsinou normalni rozmer treba 10 - to jsme utahovali predevcirem , dival jsem se do svych zasob a 9 taky nemam

ale v mych prodejnach by to na objednavku do par dni nemel byt problem , a myslim si ze normalnejsi cenu cca 50 korun

Napsal: pát 09.07.2010, 19:45
od Idaho
tak klíč je bežně dostupný, problém je v terminologii, pokud sháníš tisící hran 9 tak jsi bez šance, pokd sháníš 12ti hran 8, 9,10 atd není rpoblém, kdo ho nemáí většinou do 3 dnu dodá ( alespon u nás po tech prdelích co tu máme :D )

Napsal: pát 09.07.2010, 21:20
od Rampa89
Našel sem ho nakonec za 120 s DPH na dobre-naradi.cz, podle typu XZN.

Idaho> Jak sem psal, byl sem ve všech zmiňovaných obchodech, v jednom sem koupil tu 10, vždycky sme v ruce měli 8 a 10 ale 9 nebyla ani v jednom katalogu, že mi ji prostě neseženou a o tom to bylo :D

Příští týden to snad dojde, tak pak su zvědavej, co tam na mě vybafne za trpaslíky.