1AZ-FSE, aneb jak s ním zacházet?

vše ohledně modelové řady Avensis
Odpovědět
Sodalite
Člen Týmu

1AZ-FSE, aneb jak s ním zacházet?

Příspěvek od Sodalite »

Ahoj, před pár měsíci jsem zakoupil Avensise T25 s tímto motorem a chtěl bych se zeptat, jak bych s ním měl vlastně zacházet. Abych upřesnil.

Při koupi mi bývalý majitel řekl, že s ním mám jezdit s lehkou nohou a on se mi odmění klidnou jízdou a relativně dobrou spotřebou, což se v podstatě potvrdilo. V Toyotě mi řekli totéž. Na druhou stranu jsem od jiných mechaniků slyšel názor, že bych to měl vytáčet až "do červených", aby se mi to nezakarbonovalo a abych plně využil potenciál toho motoru. Jsem ridič spíše klidné povahy a obecně jsem se vždy pohyboval spíše ve spodní polovině otáčkoměru, ačkoliv jsem teď asi 10 let jezdil diesly a benzím předtím jsem měl Feliciu 1.6mpi, tak moje návyky nemusí být aktuální pro takové benzínový motor.

Jak mám tedy s tímto motorem jezdit, aby mi dlouho a spolehlivě vydržel? Jak s ním jezdíte vy? Poraďte.

Díky.
Tygr
Věčnej rejpal

Re: 1AZ-FSE, aneb jak s ním zacházet?

Příspěvek od Tygr »

Hlavně včas měň olej, klidně v půlce intervalu či po 10000 a jezdi zdravě, jako s japonským benzínem.. semtam někde 4 či 4.5tis otáček je úplně v pohodě.
Kup si Toyotu a zustanes s ni navzdy a Celica je srdecni zalezitost:o)
zlobyl
Navigátor

Příspěvek od zlobyl »

Já mám sice naftu, ale na druhou stranu jsou ty důležité zásady pořád stejné:

Jak již bylo řečeno, je důležitá údržba provozních věcí - určitě se vyhnout "long life" oleji a podobným nesmyslům.
Co se týče otáček, tak čas od času vytočit motor je dle mého názoru prospěšné. Nejde jen o vyčištění sání a spalovacího prostoru, ale též jsou vyšší rychlosti proudění v olejovém a chladícím okruhu. Neříkám v žádném případě jezdit pořád u červeného pole, ale tak jednou za měsíc s plně zahřátým motorem třeba při nájezdu na dálnici plně akcelerovat až k červenému poli není na škodu.