Zkušenosti s motorem 1.4 D-4D s DPF filtrem

nová modelová řada - nástupce Corolly
Odpovědět
amulet
Navigátor

Zkušenosti s motorem 1.4 D-4D s DPF filtrem

Příspěvek od amulet »

Zdravím,
Mám Toyotu Auris v motorizaci 1.4 D-4D (1ND-TV) r.v. 2014, tedy už s DPF filtrem. Když jsem si prošel naše fórum, tak jsem jako dieselový nováček hltal všechny ty diskuse ohledně DPF, EGR, kvality nafty, významu aditiv atd. Nicméně tyto diskuse se týkají výhradně silnějších dieselových motorizací, ale jak je na tom naše malá jednačtyřka, k té téměř nic není.
Nechce se mi věřit, že jsem jediný s tímto motorem, proto bych chtěl přes toto nově založené téma najít další vlastníky tohoto motoru a podělit se navzájem o zkušenosti, jak se k autu chováte, aby vám moderní vymoženosti typu DPF, EGR a jiných zkratek budících hrůzu, komplikovaly váš život toyoťáka co nejméně. A ti, kteří se potížím nevyhnuli, tak jak je řešili.

Napadají mě tato témata:
1) co tankujete? Řešíte nějak biosložku? Používáte aditiva?
2) Jaké máte intervaly čištění DPF? Vypozorovali jste, co intervaly prodlužuje a co naopak zkracuje?
3) Setkali jste se s problémem s DPF? Při jakém nájezdu? O co šlo? Jak jste to řešili?
4) Krátké (městské) jízdy by měly životnost DPF zkracovat. Máte tuto zkušenost?
5) Věnujete motoru nějakou péči nad rámec předepsaných prohlídek? Co se vám osvědčilo?
6) Na fóru oblíbené téma olejů – pro náš motor je předepsaný 0W-30 nebo 5W-30. Co používáte? Máte nějakou osvědčenou značku?
No, není toho málo...

Ale abych se jen neptal, začnu svými zkušenostmi.