Nejde nastartovat

vše ohledně modelové řady Corolla
tomiisek
Člen Týmu

Nejde nastartovat

Příspěvek od tomiisek »

Ahoj! Jsem absolutní laik, auto mám teprve 3 měsíce, konkrétně Corollu, 2006, diesel, automat. Před týdnem jsem autem bez nejmenšího problému jel, zaparkoval před domem, vše OK. Včera jsem chtěl odjet, CD začalo hrát, místo nastartování se ale zepředu zprava pouze ozývalo klepání, připomínalo mi to zvonění klasického budíku z mého dětství. Při dalších pokusech už ani CD nehrálo a i to klepání bylo jen slaboučké, motor ani ťuk. Mohu se zeptat, jak dál postupovat? V ničem se bohužel nevyznám :-( Nebyl byste někdo ochoten mi změřit baterku nebo tak něco, v čem by mohl být problém?

Děkuji za rady, případně i za pomoc :-)

Tom, Praha 4
telleke
Věčnej rejpal
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od telleke »

Tome, s největší pravděpodobností ti chcípla baterie. Co cvakání bylo pravděpodobně od nějakého relátka, případně vysouvací cívky startéru.
Zaskoč do nebližšího baumaxu, bauhauzu, nebo nějakého dalšího obchodu se vším možným a kup si tam ten nejobyčejnější multimetr za 99,-Kč. Nastavíš na měření V= (stejnosměrných) přiložíš na baterii a schválně kolik naměříš voltíků. A nebo nekupuj a neměr, ale zkus nastartovat autí přes pořádné startovací kabely. Myslím ale pořádné a kvalitní a ne nějaké šlupky za 300,- z benzínky s nápisem 800A ;), jenom pro info se cena kvalitních startovacích kabelů pohybuje kolem 2000,-. Cokoliv koupíš v hypermarketu je šmejd. Případně si půjč někde autobaterii a zkus to nakopnout přes ní...
Toyota Yaris Verso 1.3VVTi rv. 12/2000, Toyota Yaris 1.0VVTi rv. 11/2001
tomiisek
Člen Týmu

Příspěvek od tomiisek »

Díky za reakci! Nejlevnější multimetr v Bauhausu stál 229 Kč, ale co se dá dělat... Zkusím přijít na to, jak ho použít a dám vědět. Případné rady s nastavením a zastrčením kabelů uvítám :-)

Obrázek
telleke
Věčnej rejpal
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od telleke »

Nevadí, ono se to neztratí :-)