Stránka 1 z 2

Přehřívá se mi 5gen. GT4

Napsal: ned 03.05.2009, 14:45
od Mattyno
Ahoj, včera jsem sem psal téma o přehřívání mé GT4 a to téme je fuč?

Idaho a Libor ví. Takže, termostat jsem dostal ven, je na něm napsaný 82, v 85´ celsia se mi otevřel. Takže termostat je OK :cry: Dolil jsem chladič na plno a jdu to projet pomalu bez turba. Jsem zvědavej, jestli se sepne ventilátor. Uvidím, kolik ubude vody. Pak to projedu s turbem a když to znovu vyvře, tak je teda fouklý těsnění pod hlavou? Dá se s tím občas takhle bez toho turba jezdit? Dejme tomu cca. 2 měsíce, než našetřím na celou sadu a přetěsním motor. To zase bude palba. Jo a kovový pod hlavu pro mě nemá význam, když časem budu tlačit max 0,8 Baru, že?
Tak snad to téma už nikdo nesmaže :?

Napsal: ned 03.05.2009, 15:40
od Mattyno
Tak jsem ji projel bez turba. Teplota na budíka byla po celou dobu v půlce. Jel jsem cca. 20 km. Teplota se nezvedala ani když jsem chvilku stál, ventilátor neběžel. Po príjezdu domů teplota pořád v normálu, ale chladič horkej, motor smrděl a syčel. Trochu vody kapalo. Z chladiče ji moc neubylo. Zítra napíchnu ventilátor na 12v, dám to na vypínač a uvidí, jestli to pomůže. Buď je špatná pojistka, nebo nesepne čidlo v chladiči, nebo je K.O. to těsnění, jak psal Libor a Idaho. :(

Napsal: ned 03.05.2009, 16:24
od libor12
Nikdo nic nesmazal. V noci zřejmě spadnul server a obnova proběhla podle mě z poslední zálohy. Chybí asi 500 příspěvků co jsem tak koukal. To je moje dedukce. Od nikoho jsem žádnou informací nedostal a admin na můj dotaz neodpovídá. Při normální jízdě by podle mě neměl být ventilátor potřeba. Funkčnost čidla ověřís stejně jako termostatu. Ohřejes a musí sepnout.

Napsal: ned 03.05.2009, 19:38
od Mattyno
Tak mi ten ventilátor nedal a zapojil jsem ho normálně na 12V. Jel jsem klidnou jízdu bez turba cca. 10 min, budík ukazoval teplotu v půlce. Po zastavení a zvednutí kapoty žádný dýmec, ani smrad. Pak jsem tomu dal, s turbem a budík teploty ukazoval pořád půlku. Po zastavení se už dýmylo z kapoty. Takže ventilátorem to není, ten valil na plno. Ale divný, že když byl standartně zapojen, tak nechladil, když se z motoru dýmylo. A chladič byl horkej, vody ubylo tak 2dcl, takže by měl sepnout. Napadá Tě ještě něco jinýho, než to těsnění. Nebo se s tím mám smířit a šetřit na sadu.
Pro zasmátí, měl jsem to napíchlý z baterky a pak jsem to po zdechnutí už nenakopl :P tak po 45 min. to chytlo a já se odplazil domů :cry:

Napsal: ned 03.05.2009, 19:42
od gabko24
no bohuzial, bude to tesnenim... poznam tie priznaky.

Napsal: ned 03.05.2009, 20:19
od libor12
Na turbo bych Ti doporučil kovové zn. Cometic a ROZHODNĚ!! nové šrouby co utahuji hlavu a nebo koupit ARP. Mám heslo na atmosféru použít 1x a na turbo nové. Na šrouby působí síla v tahu až 1000Mpa. Hlavu nechat srovnat blok očistit a nejlépe zaškrabat alespoň na 9bodů cm2. A je to nesmrtelné.

Napsal: ned 03.05.2009, 20:21
od Idaho
libor12 píše:Na turbo bych Ti doporučil kovové zn. Cometic a ROZHODNĚ!! nové šrouby co utahuji hlavu a nebo koupit ARP. Mám heslo na atmosféru použít 1x a na turbo nové. Na šrouby působí síla v tahu až 1000Mpa. Hlavu nechat srovnat blok očistit a nejlépe zaškrabat alespoň na 9bodů cm2. A je to nesmrtelné.
pokud pujde do cometicu tak blok radeji srovnat :( jen zaškrabání nepomuže. Sice je ten 4-vál krátkej, otázkou je kolikrát vařil předtím ( předchozí majitelé ) a kdy vubec nekdo blok srovnal... :(


jinak cometic, ARp a případne i práce je možná u nás..

Napsal: ned 03.05.2009, 20:32
od Keeek
Takže já měl podobný(stejný) problém.Máš čidlo i v chladiči?Mělo by být dole u vývodu vody.Taky mi ukazoval kolem půlky.Do půlky pohoda a nad půlku(i těsně) to vylítalo víčkem.Měnil jsem těsnění pod hlavou.Tu jsem nechal srovnat a tlakovat pro případ,že by byla prasklá.Ale problém přetrvával.Termostat jsem taky zkoušel.Nakonec jsem to přičetl méně výkonnému chladiči z atmosféry a ventilátor jsem si předělal na manuál.Zatím pohoda i když na to šlapu.Pro jistotu jsem zakoupil celohliníkový 45mm tlustý chladič,který ještě čeká na zástavbu :D Nevylučuju to těsnění pod hlavou,nebo nedejbože prasklou hlavu(u 3SGTE bohužel poměrně častý jev)potažmo blok.Jinak pokud je díra větší než je zdrávo,tak voda vylítá i při studeném motoru :lol:Tu teplotu si hlídej-pokud zavaříš,tak lehce připečeš kroužky a to pak už je nákladnější.Mimo kroužků třeba zjistíš,že už i šály jsou zralé na výměnu(jako já)atd. :D :D :D

Napsal: pon 04.05.2009, 11:28
od Doky
Ono s těma GT4 je to častej jev že když někdo uvaří motor tak se často zkroutí i hlava a někdy totálně je na odpis i blok lidi od SUPER to taky ví.Je důležité to vědět hlavně když člověk kupuje oježděnou turbokolku GT4 atd. ono to pak není sranda mít zbytečnej motor v kastli.Myslím že bude třeba srovnat a zkontrolovat hlavu a těsnění dát kovové a ARP štěfty když ti tohleto dělá motor.Pozor nepodceňovat to nyní mám info o uvařeném 3S-GTE a nešel bych do něj když si uvědomím kolik mně stojí nyní motor.Chladič ano a zkontrolovat stávající zdali není plnej,,sra.."

Napsal: pon 04.05.2009, 11:53
od Keeek
Taky bývá často ucpaný bypass.Konkrétně hadička(kolínko)na bloku zezadu těsně pod hlavou(pod ovládáním T-vis).U Turba je k tomu téměř nemožný přístup bez demontáže hodně věcí a i pak je to na pytel.Navíc není vidět na sponky :D Doky má pravdu-při koupi to chce dávat extra pozor a pak se vyplatí zainvestovat do výkonnějšího chladiče nebo aspoň do montáže druhého ventilátoru.

Napsal: pon 04.05.2009, 14:34
od elviiis
mno to neni probelm tohoto motoru... kazdej motor kterej prepalis bude nachylnej na krouceni hlavy... jen pretesnit motor je polovicata prace chce to orovnat makovici a kdyz uz to mas dole tak rovnou udelat celou palici... vim ze jsou to penize ale pak to budes do pul roku delat znovu... pokud chces tlacit jen 0.8bar tak bych na cometic prdel... koupil bych kvalitni normlani tesneni... zeprve proto ze tesneni pod palici by mnel bejt nejmekci clen (takhle by to byli ojnice) a zadruhe pokud jsi motor neprepekl bude stacit orovnat jen palice... ale blok bych projistotu zkontroloval...

Napsal: pon 04.05.2009, 14:45
od Keeek
Za rovnání a tlakování hlavy s přebroušením ventilů plus simerinky ventilů jsem vysolil 2400.Veškeré přeměřování dle dílenského manuálu jsem si dělal sám.

Napsal: pon 04.05.2009, 15:54
od Mattyno
Keeek píše:Taky bývá často ucpaný bypass.Konkrétně hadička(kolínko)na bloku zezadu těsně pod hlavou(pod ovládáním T-vis).U Turba je k tomu téměř nemožný přístup bez demontáže hodně věcí a i pak je to na pytel.Navíc není vidět na sponky :D Doky má pravdu-při koupi to chce dávat extra pozor a pak se vyplatí zainvestovat do výkonnějšího chladiče nebo aspoň do montáže druhého ventilátoru.
Zkusím ten bypass. Můžeš mi prosím popsat přesnou polohu? Pochopil jsem, že bude třeba sundat i svody, že :?
Když bude OK, tak
1. mám možnost sehnat ARP štefty, plus COMETIC hlavu a komplet těsnění za rozumnou cenu. Hlavu bych nechal srovnat, plus přebrousit ventily. A dát zpět.
2. Mám možnost mít i sériové písty, kroužky, kliku a ojnice za rozumnou cenu.
Teď nevím, jestli mám jít do verze 1 i s verzí 2. Motor má nalítáno 175tis a nevím, jak se o to předchozí majitel staral. Když to nechám udělat komplet, mám aspoň na nějakou dobu klid.

To elviiis - kdo Ti v Olmiku dělá ten motor?

Napsal: pon 04.05.2009, 16:27
od libor12
Mattyno píše:
To elviiis - kdo Ti v Olmiku dělá ten motor?
myslím že se bude dělat na Dobříši :wink:

Napsal: pon 04.05.2009, 16:49
od Keeek
To problémové místo na bypassu je zezadu motoru(směrem ke kabině).Když stojíš proti autu,tak napravo.Budeš muset poodpojit pár hadic.Pro lepší přístup shora by asi ideální bylo sundat airbox s váhou vzduchu a rozvod vody co je na hlavě(pozor na čidla-jsou drahá).Pak bys mohl na tu hadičku dosáhnout.Pravděpodobně na ní moc nebude vidět.Je to kolínko cca 1,5cm v průměru a vede od těch trubek co vedou kolem bloku.Z bloku vychází u toho rohu kousek pod hlavou.Než se ho pokusíš sundat,tak ho prohmatej.Pokud bude hadička měká po celé délce,tak je průchozí.Pokud ne,tak je ucpaná.Pozor na podtlaky od T-vis aby Ti nějaký neodpadl a ty sis toho nevšimnul.Jestli máš možnost si zajet na zvedák(nebo ho máš? :D )tak ta hadička je pěkně vidět odspodu,ale myslím,že k ní nebude přístup.
U těch pístů,ojnic a kliky-Pokud jsou původní od Toy a ne výbrusové,tak budou s největší pravděpodobností jiné.Každý motor je originál :D Můžeš mít jiné rozměry šál na kliku,ojnice a i vrtání.Písty mají vyražená čísla a blok taky(to určuje rozměry).Stejné je to na klice akorát na ty rozměry je tabulka-kombinuje se číslo bloku a příslušného uložení.