Stránka 2 z 3

Napsal: stř 15.03.2006, 10:13
od apko
U nas to funguje "trosku" inak. Ked si dam odstranit problemy s volnobehom, nastavia mi motor a nepomoze to , tak vymenia nejaky snimac a stale nic, tak vymenia nejake cidlo, potom vysledna suma bude:
Motor:2400,-
Snimac:9000,-
Cidlo: 2600,-
Celkom: 14000,-
Stacilo by sice vymenit iba cidlo za 2600,- ale preco neosklbat zakaznika, ved aj tak tomu nerozumie a presvedcime ho ze to auto potrebovalo nastavit motor a vymenit snimac.......

Jednoducho na Slovensku je to tak. Preto ked nahodou najdem dobry servis tak sa ho budem drzat "zubami a nechtami" :)

Napsal: stř 15.03.2006, 15:22
od Maxipes
Tak to celkem chápu tvůj problém. Dokud sem neměl Toyotu, tak mi taky trvalo dlouho najít slušný servis.

U některých starších ŘJ pomohlo restartovat řídící jednotku, tzn. odpojit aspoň na 1h od baterky, pak připojit, nechat na volnoběh zahřát a udělat "zkušební" jízdu, která obnáší cca. 15 km v různých režimech. I když to je taky trochu šarlatánská rada :wink:

Pak už nezbývá, než koupit aspoň ten multimetr a jít hledat. Nejdřív zkusit proměřit signál ŘJ k regulaci volnoběhu (pokud to s tím multimetrem vůbec půjde) a pak jsou na řadě všechny výkonné členy, čidla, ventily, regulátor tlaku paliva, pal. čerpadlo, lambda sonda... Chce to postupovat logicky.

Ideální je samozřejmě mít vícekanálový osciloskop a měřit průběhy... ale to už je min. pár desítek tisíc.

Napsal: stř 15.03.2006, 17:20
od petrumr
apko-ten je u škrtící klapky-sou tam dva kontakty a potenciometr.Jestli je to stříkačka.

Napsal: čtv 16.03.2006, 07:29
od apko
Kuknem na ten spinac....Dik

Maxipes, je to zvlastne ale takuto radu som dostal vcera po telefone od kamosa, s tym, ze niekedy to moze pomoct. Este som to neskusil ale urcite to preverim. Diky moc :wink:

Buduci tyzden idem do servisu pri Puchove, mam na nich velmi dobre ohlasy, tak dufam, ze to urobia.

Napsal: čtv 16.03.2006, 11:05
od Maxipes
Jo jo, jeto dáno tím, že starší ŘJ se "učili" tu adaptabilní část programu pokaždé znovu. Z toho vyplývalo, že stačila výměna baterky a nedodržení postupu a problém byl na světě.

Většinou stačí jen to zahřátí a zkušební jízda. Občas bylo třeba i "tzv." naprogramovat rychlosti, ale to se snad Toyot netýká. I když s TCC nemám zvláštní zkušenosti.

Napsal: pát 24.03.2006, 15:43
od drobeq
nu, když vzpomenu na ty třeskuté mrazy v lednu...tak s emi stalo něco podobného....ráno stejně jako jindy nastartuju i přes teplotu -20 motor, naskočí, al eotáčky začnou poskakovat nesmyslně vysoko a nízko...asi tak tři minuty. Za tu dobu jsem stihl naběhat kolem auta asi kilometr :lol: , ale pak to samo přestalo a od té doby nic....opět vše ok..
Mám ALE problém...když jsem si Corollu koupil, zdál se mi nízký volnoběh při teplém motoru. Ale postupem času jsme si toho nevšímal, motor nikdy nezhasnul a navíc nevím, jak a zda vůbec jde seřídit volnoběh.
Problém nastal až ted. Dal jsem si do předních světel silnější H4ky a volnoběh logicky opět poklesl, tentokrát už to na křižovatkách v koloně nepříjemně "drnčí" ..ale nezhasne. Jde tomu někde přidat "volume" ???

díky..

Napsal: pát 24.03.2006, 15:55
od Jimmi
Většina "silnějších" H4 žere stejných 55W jako ty normální, jenom jsou více žhavená vlákna. Jestlis tam dal 100W, není to úplně OK, bál bych se o světla.
Nejsem si jist, ale u klapky kde končí lanko od plynu je štelovací doraz, možná bych zkusil začít tam.

Napsal: pát 24.03.2006, 16:55
od Maxipes
Fakt nevím, jestli je tam někde obtokový kanál, kterým by se dal ručně regulovat volnoběh (některé systémy to mají). Za to ale vím, že je někde chyba. Když všechno funguje jak má, tak ŘJ otáčky na volnoběh hlídá a drží je bez ohledu na zatížení alternátoru, klimatizace nebo posilovače řízení na stejné úrovni. Pokud se to neděje, je potřeba udělat kompletní diagnostiku systému a najít chybu, než někde něco zkoušet seřizovat.

Napsal: pát 24.03.2006, 18:55
od drobeq
Jimmi píše:Většina "silnějších" H4 žere stejných 55W jako ty normální, jenom jsou více žhavená vlákna. Jestlis tam dal 100W, není to úplně OK, bál bych se o světla.
Nejsem si jist, ale u klapky kde končí lanko od plynu je štelovací doraz, možná bych zkusil začít tam.
ano, jsou to ony, "bleděmodré" h4 s udajným výkonem 100W. svítí krásně, akorát prý mužou časteji praskat důsledkem nedostatečného chlazení. nějaké konkretní špatné zkušenosti?? Ze bych je třeba raději vyndal?. :roll:
Zkusím na to lanko a okolí mrknout...

Napsal: pát 24.03.2006, 18:58
od drobeq
Maxipes píše:Fakt nevím, jestli je tam někde obtokový kanál, kterým by se dal ručně regulovat volnoběh (některé systémy to mají). Za to ale vím, že je někde chyba. Když všechno funguje jak má, tak ŘJ otáčky na volnoběh hlídá a drží je bez ohledu na zatížení alternátoru, klimatizace nebo posilovače řízení na stejné úrovni. Pokud se to neděje, je potřeba udělat kompletní diagnostiku systému a najít chybu, než někde něco zkoušet seřizovat.
No, netvrdím, že chyba není. Ale hned po koupi jsem to dal společně s výměnou rozvodáku a oleje na diagnostiku a nenahlásila žádnou chybu. Otáčky kolísají zhruba 800-900ot/min. při těch 800 se mi zdá, že už je to málo. při vypnutí světel povyskočí na těch 900 a zdají se být ok. tak co ted s tím?? případně nemáš konkretní špatnéí zkušenosti s těma "silnejšíma" žárovkama?? ..
dík

Napsal: pát 24.03.2006, 23:04
od ombre
Jimmi píše:Nejsem si jist, ale u klapky kde končí lanko od plynu je štelovací doraz, možná bych zkusil začít tam.
Tedy, seřizovat volnoběh "dorazem," tak do toho bych nešel.
Volnoběžné otáčky hlídá solenoid, na kterém bývají zpravidla štělovací šroubky, jedním se nastavuje volnoběh a druhým kompenzace. Ani to většinou nejsou šroubky v klasickém slova smyslu, ale potenciometry. Leč se to liší model od modelu a na každém je to provedeno trochu jinak. Třeba verze s klimou či bez posilovačů jsou také odlišné a nastavit ten správný "poměr" volnoběhu a kompenzace vůči řidící jednotce, pokud už je to rozvrtané, není sranda. Jinak lze samozřejmě laborovat s tím správným potenciometrem, když ovšem člověk ví co dělá, a co ho v případě neúspěchu čeká. Měla by být zresetovaná řidící jednotka, dán nový sací filtr a vyčistit sání, hlavně škrtící klapku. Ale pokud otáčky kolísají, je možné, že nastavené krajní hodnoty potenciometrů přesahují rozsah hodnot řidící jednotky, která se pak "tříská" mezi nastavením volnoběhu, defaultním nastavením a kompenzací, kterou po sléze srazí defaultním nastavaním, a tak to jde stále dokola. Dát to do správného poměru umí jen pár lidí, a protože se to nastavuje na studeném motoru, je to sranda i na několik dní, když se nedaří. Ani servis není záruka správného nastavení, ale sám už bych to dělat nechtěl. Člověk po x hodinách práce znervozní, začne dělat chyby a rozjebe to ještě víc.
Ale nemusí to být jen v nastavení. Chce to systematicky projít (nechat projít) celý systém od sání až po vstřikování. Může to někde sát "falešný" tah, třeba prasklou podtlakovou hadicí k brzdovému posilovači.
IMHO bych zkontroloval na co bych stačil a pak bych to předal dobrému servisu, nehledě na výše o něm uvedené. Ušetří to nervy a pár let života:-).

Napsal: sob 25.03.2006, 12:13
od Maxipes
Tak za prvé, 100 W H4 nemají v těhle světlech co dělat. Někdy to může skončit i vypálením el. instalace nebo rozteklou parabolou. A to se vyplatí :twisted: !!!

U těhle systémů už není moc co nastavovat. Není to o seřízení, ale o tom, jestli všechno funguje jak má. Tedy čidla, výkonné členy, potenciometr ŠK atd. Pokud všechno je jak má být, ŘJ už si to přebere sama. Vyčtení závad samozřejmě není kompletní daignostika. Praxe říká, že načtená závada (pokud vůbec jaká je) vede k vyřešení problému max tak v 25% případů.

A pokud jde o předepsané otáčky, ty jsou skutečně u zahřátého motoru 800 o/min a motor se při nich někdy třese trochu víc, než ve vyšších. Nicméně jsou neseříditelné a nenastavitelné.

Napsal: sob 25.03.2006, 13:25
od aevn
zdravím, nechci zbytečně prudit, ale dočetl jsem se tady některý věci, kterým nerozumím:
to ombre: proč seřizovat (kontrolovat?) volnoběžné otáčky na studeném motoru?
to maxipes: proč tvrdit, že otáčky jsou neseříditelné a nenastavitelné, když u motoru 4E-FE 65kW (a není jediný u toyoty) je šroub na regulaci volnoběhu (nemyslím doraz ŠK)
Stejně tak "problémy" s volnoběhem na prvních Yarisech s dodělávanou klimou a prvních nových RAVech nebyly příčinou vadných snímačů nebo akčních členů, ale neodladěným softwarem v ECU motoru. Takže při hledání závady by se člověk mohl uměřit k smrti.
Nemyslím to špatně, ale není v tomto případě lepší člověku řešícímu problém říct, že na stejné symptomy problému někomu pomohlo konkrétně toto nebo i toto, než prohlásit, že je potřeba změřit úplně všechno a když je to OK tak se asi nedá nic dělat.
Jinak k těm žárovkám - jsou opravdu na p*d, určitě mají kratší životnost a bývá to napsaný i na krabičce a určitě, když nic jinýho, vypálí konektor na patici. Když už chci víc světla tak bych se díval na stejnou wattáž, ale větší svítivost.

Napsal: sob 25.03.2006, 15:44
od drobeq
nu, jak to tak pozoruju, asi nechám volnoběh volnoběhem a nebud se do toho štourat. Na dálku to žere 6-6.5l/100km, po měste nad osm...což je myslím v pořádku a nerad bych tomu nějak uškodil.
Žárovky vyndám, to je to co jsem chtěl slyšet, možná rizika, atd...
Když už se tu mluvilo o adekvátních žárovkách s vyšší svítivostí, máte nějaký konkretní tip??

díky.. :wink:

Napsal: sob 25.03.2006, 17:24
od aevn
Jestli ti lítají otáčky tak jak popisuješ, tak to není v pořádku, já jsem to měl podobný a byl vadný snímač na škrtící klapce.
žárovky ti můžu doporučit třeba na www.autolamp.cz, www.durus.cz, jsou tam H4 narva range power +50%, osram silverstar +50%, osram allseason super +30%, tungsram megalight +30%, range power +30%, range power blue +30% všechno 60/55W v cenách 66,- až 154,-kč bez daně za kus.