porucha mazání
porucha mazání
Hledal jsem ale nikde jsem to tu nenašel.Na přístrojovce mám budík mazání-po nastartování ukáže půlku rozsahu-jenže po zahřátí oleje ručička nekompromisně klesá a klesá-přetěsnil jsem spoj mezi sacím košem a olej.čerpadlem a je to lepší,ale o moc ne.Nevíte proč to dělá takovouhle neplechu?
MADE IN JAPAN - žádný sOpel ...
- Beaver
- Věčnej rejpal
- Příspěvky: 2731
- Registrován: úte 29.06.2004, 09:23
- Bydliště: Brno-venkov
- Kontaktovat uživatele:
Pokud je dobra olejova pump a budik neklesne na nulu, ale zustane nekde na nejake rozumne hodnote, tak bych problem nevidel. Teplejsi olej holt ridne.
Toyota Supra 2.5 twin turbo
Lexus IS200
Lexus RX400h
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
http://www.supraklub.cz
Lexus IS200
Lexus RX400h
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
http://www.supraklub.cz
- libor12
- Věčnej rejpal
- Příspěvky: 4905
- Registrován: čtv 13.03.2008, 23:03
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
ne mohl,ten tam je. Je u každeho auta bez rozdílu typu i značky.Jimmi píše:Taky by tam mohl být přepouštěcí ventil. Nevím jak konkrétně u tohoto auta....

libor12 píše:Mazání každého motoru zajišťuje čerpadlo oleje vybavené přepouštěcím ventilem. Čerpadlo oleje musí zajistit dostatečné množství oleje už při volnoběžných otáčkách a totéž musí splnit při maximálních otáčkách motoru. Jelikož množství dodávaného oleje je úměrné otáčkám motoru, je zřejmé, že při maximálních otáčkách dodává více oleje než při volnoběhu, přibližně 15 krát. Motor však potřebuje nepříliš rozdílné množství oleje, a proto je v čerpadle či za čerpadlem vždy přepouštěcí ventil, který při dosažení potřebného tlaku oleje (ten je závislý na množství dodávaného oleje a okamžité svodové propustnosti mazacích míst) přebytek oleje odpustí. Přepouštěcí ventil jenejčastěji tvořen pístem přitlačovaným pružinou do sedla v pouzdru. Předpětí pružiny je takové, aby se při dosažení požadovaného tlaku oleje píst pozdvihl ze sedla a otevřel regulační hranu, přes kterou olej odpustí. Poklesne-li tlak, síla na píst se zmenší a píst se opět zavře. To se opakuje nepřetržitě po celou dobu provozu motoru, bez ohledu na okamžitých otáčkách motoru. Přepouštěcí ventil je zařízení jednoduché a spolehlivé až do okamžiku, kdy se vlivem opotřebení pouzdra a nečistot v oleji píst v pouzdru zasekne a zůstane otevřený. Pak přestane tlak oleje regulovat a motor se zadře. Nejčastěji se nejdříve zadřou ojniční ložiska.
Proč a kdy k tomuto jevu dochází?
Jak již bylo řečeno, píst přepouštěcího ventilu se po celou dobu běhu motoru pohybuje a v závislosti na okamžitém průtoku oleje reguluje jeho tlak. I když je píst přepouštěcího ventilu protékajícím olejem dobře mazán, v okolí regulační hrany dochází k erozi materiálu a vůle pístu v pouzdru se v okolí regulační hrany zvětšuje. Čističe oleje zachycují nečistoty větší než zhruba 10mm, menší nečistoty čističem procházejí a společně s olejem pronikají do mazacích míst. Mechanickou erozí napadená místa kolem regulační hrany přepouštěcího ventilu jsou právě takovým místem, kde vkládací vůle pístu v pouzdru dosahuje velikosti kolem 10mm ( 0,01 mm) a větší a vytváří vhodné podmínky pro shromažďování tvrdých nečistot. Je jen otázkou času, kdy se pozvednutý píst přepouštěcího ventilu po snížení otáček motoru nevrátí do svého sedla a veškerý čerpadlem dodávaný olej proteče otevřeným přepouštěcím ventilem. V této situaci přestává být motor mazána rychle se zadře. Abychom zabránili zadření klikového mechanizmu z uvedené příčiny, je nezbytné:
a) v předepsaném intervalu měnit olej i čistič
b) vyměnit píst a pouzdro přepouštěcího ventilu u všech motorů, které mají naběháno více než 70 tisíc km a v motorech o jejichž počtu najetých kilometrů nic nevíme.
Pokud nepohyblivost pístu přepouštěcího ventilu přehlédneme a zadřený motor opravíme, můžeme si být jisti, že se závada zopakuje okamžitě poté, co „opravený“ motor znovu uvedeme do chodu.
Uvedený jev se týká všech vozidlových motorů, a to jak benzínových tak i naftových.
...prezidentův poradce... měl z astrofyziky 3-
"Prezidentovi poradci se mýlí,já ne!"
válcová zkušebna 4x4 do 1200hp
"Prezidentovi poradci se mýlí,já ne!"
válcová zkušebna 4x4 do 1200hp
- FRANCOTIRADOR
- Člen Týmu
- Příspěvky: 64
- Registrován: pát 19.09.2008, 14:09
- Bydliště: Plzeň
Po nastartování (chápu na volnoběh) ručička ukazuje půlku rozsahu. To tolik při cca 800 ot/min (no ono vlatně se sytičem je to víc) ukazovala i předtím?
V případě, že jsou budíky na stejném principu jako u corolla 1.6 GTi tak to, že pomalu klesá ručička nemusí znamenat že pomalu klesá tlak - ten může spadnout skokově a budíku to trvá klidně 20 sekund a víc (čidlo jako takové je sice o dost rychlejší ale taky žádná sláva). Popravdě já moc ukazateli oleje nevěřím - jestli chceš mít klid no vlastně jistotu tak doporučuji demontovat čidlo a namontovat místo něj manometr - pak uvidíš jak se olej chová ve skutečnosti (a podle toho budeš hledat závadu buď v systému mazání nebo v elektrice = čidlo, budík, konektory) prekérka bude s výrobou redukce na šroubení. Manometry mají nejběžněji M20x1,5 u kontrolních (nebo u orientačních s M16x1,5) a čidlo by mělo mít teda u E9 1.6 GTi 1/8"GAS (to by mělo být to samé jako 1/8x28 BSPD nebo G1/8" no prostě trubkový válcový witworth).
I když koukám, že na http://www.aquacentrum.eu/Data/files/ma ... CZ2007.PDF mají tu redukci M16x1,5 na G1/8" pod položkou 0981 za 78,-Kč tak by to zas takový problém být neměl (manometry s tímhle závitem jsou na redukčákách svářeček, pivních píp atd. nebo koupit tady http://www.elida.cz/cze/elida/scripts/d ... 0211100649 za 120,- Kč).
PS. při demontáži čidla nepovolovat sikovkama za klobouček (mohl by se promáčknout a uvnitř dotknout střev tj. vyskaratovat - rafika by pak ukazovala stále max. tlak) Pod kloboučkem, rozuměj u šroubení je šestihran na 14ku klíč. Špatnej přístup tak se to chce obrnit trpělivostí.
V případě, že jsou budíky na stejném principu jako u corolla 1.6 GTi tak to, že pomalu klesá ručička nemusí znamenat že pomalu klesá tlak - ten může spadnout skokově a budíku to trvá klidně 20 sekund a víc (čidlo jako takové je sice o dost rychlejší ale taky žádná sláva). Popravdě já moc ukazateli oleje nevěřím - jestli chceš mít klid no vlastně jistotu tak doporučuji demontovat čidlo a namontovat místo něj manometr - pak uvidíš jak se olej chová ve skutečnosti (a podle toho budeš hledat závadu buď v systému mazání nebo v elektrice = čidlo, budík, konektory) prekérka bude s výrobou redukce na šroubení. Manometry mají nejběžněji M20x1,5 u kontrolních (nebo u orientačních s M16x1,5) a čidlo by mělo mít teda u E9 1.6 GTi 1/8"GAS (to by mělo být to samé jako 1/8x28 BSPD nebo G1/8" no prostě trubkový válcový witworth).
I když koukám, že na http://www.aquacentrum.eu/Data/files/ma ... CZ2007.PDF mají tu redukci M16x1,5 na G1/8" pod položkou 0981 za 78,-Kč tak by to zas takový problém být neměl (manometry s tímhle závitem jsou na redukčákách svářeček, pivních píp atd. nebo koupit tady http://www.elida.cz/cze/elida/scripts/d ... 0211100649 za 120,- Kč).
PS. při demontáži čidla nepovolovat sikovkama za klobouček (mohl by se promáčknout a uvnitř dotknout střev tj. vyskaratovat - rafika by pak ukazovala stále max. tlak) Pod kloboučkem, rozuměj u šroubení je šestihran na 14ku klíč. Špatnej přístup tak se to chce obrnit trpělivostí.
- TOYOTA Corolla E9 1.3 XLi Liftback EE90 r.v. 92
- YAMAHA XT600e 4PTA r.v. 02
- OPEL Astra F 1.4i Hatchback C14NZ r.v. 92
- libor12
- Věčnej rejpal
- Příspěvky: 4905
- Registrován: čtv 13.03.2008, 23:03
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Tím máš na mysli vést trubku s tlakovym olejem až do palubky? Tak jako tomu bylo třeba u starých audi? Veliká legrace když to v 5000rpm u budíku ve šroubení povolí.
vlastní zkušenost. Takže pokud budík a alespoň trochu přesný,jediné s el čidlem. Třeba www.plxdevices.com nebo něco od vdo. Nebo se něco pokusit sestavit sám. Základ zde:www.bhvsensory.cz

...prezidentův poradce... měl z astrofyziky 3-
"Prezidentovi poradci se mýlí,já ne!"
válcová zkušebna 4x4 do 1200hp
"Prezidentovi poradci se mýlí,já ne!"
válcová zkušebna 4x4 do 1200hp
Tak na sytič mám 2000otáček a ručička je na polovině.Pozahřátí ovšem ručička padá a padá a při dosažení provozní teploty motoru můžu šlapat třeba 6000ot. ale ručička je kousililinek od nuly-sací koš jsem vyčistil a přetěsnil jeho přírubu a nic.
Faktem je,že se to zhoršovalo postupně.A před nedávnem když mi ještě ukazoval olej celkem ucházející hodnotu,tak jsem musel dát nový šálky na kliku na druhým válcu.
Prosím vás jsem z toho jelen,protože apsolutně netuším kde ten ventil najdu-a to jsem ten motor měl rozdělanej snad celej-krom kliky.Vypadá,že to bude ono
Faktem je,že se to zhoršovalo postupně.A před nedávnem když mi ještě ukazoval olej celkem ucházející hodnotu,tak jsem musel dát nový šálky na kliku na druhým válcu.
Prosím vás jsem z toho jelen,protože apsolutně netuším kde ten ventil najdu-a to jsem ten motor měl rozdělanej snad celej-krom kliky.Vypadá,že to bude ono
MADE IN JAPAN - žádný sOpel ...
- FRANCOTIRADOR
- Člen Týmu
- Příspěvky: 64
- Registrován: pát 19.09.2008, 14:09
- Bydliště: Plzeň
hihi né, ten manometr jsem myslel samozřejmě jen na zkoušku - prostě aby byla jistota jak se motor (mazání) opravdu chová, pak se potenciální závada snáž identifikuje.
Manometr přímo na motor, druhou osobu za volant, která by startovala a hlásila otáčky a sledovat jak se chová tlak.
Manometr přímo na motor, druhou osobu za volant, která by startovala a hlásila otáčky a sledovat jak se chová tlak.
- TOYOTA Corolla E9 1.3 XLi Liftback EE90 r.v. 92
- YAMAHA XT600e 4PTA r.v. 02
- OPEL Astra F 1.4i Hatchback C14NZ r.v. 92