Pořád to chcípá!
Pořád to chcípá!
Ahoj lidičky, mám velkou prosbu. Už jsem ji sice konzultoval s Danem Fišerem nicméně teď má z nějakého důvodu odpojený tel. a já už nevím co s tím. Takže o co se jedná: Mám Previi 2,5 benzín. Při studeném motoru vyletí otáčky na 2000, zhruba po kilometru se to ustálí na 800, po dalším km kolísají zhruba od 600 až do občasného chcípnutí. Tak a teď babo raď!
Zkuste se mi prosím někdo ozvat, dík. Tel: 603 939 946 Petr Kdýr Odolena Voda a jestli Máš Dane náhodou ten snímač na vyzkoušení tak se nějak ozvi. Dík př. mail: petrkdyr@volny.cz
Zkuste se mi prosím někdo ozvat, dík. Tel: 603 939 946 Petr Kdýr Odolena Voda a jestli Máš Dane náhodou ten snímač na vyzkoušení tak se nějak ozvi. Dík př. mail: petrkdyr@volny.cz
Peťka
-
- Člen Týmu
- Příspěvky: 63
- Registrován: úte 20.03.2007, 17:18
Dan snad ještě ano, nicméně od neděle má mobil mimo provoz, a nějaké nové číslo nemám. Tak nevím. V pondělí to vezu do servisu aby se na to podívali. Tak to snad klapne.ninja píše:Ja bych take typnul lambda sondu, i kdyz tomu moc nerozumim. Ale prijde mi to nejpravdepodobnejsi.
Mimochodem, D. Fiser jeste funguje? Ja mel za to ze na konci zimy dilnu zabalil a odstehoval se z Prahy.
Peťka
a jaký máš motor aby ti mohl poradit i někdo, kdo tě nezná??!!
2TZ-FE nebo 2AZ-FE a rok do 1996 nebo po??
btw: lambda to asi nebude, když je studená tak nan ní jednotka stejně nedbá a řídí se přednastavenou palivovou mapou.
Máš-li (2TZ-FE) tam ventil volnoběžných otáček ... pro začátek vyndat a vyčistit...prodávají se na to čističe..
2TZ-FE nebo 2AZ-FE a rok do 1996 nebo po??
btw: lambda to asi nebude, když je studená tak nan ní jednotka stejně nedbá a řídí se přednastavenou palivovou mapou.
Máš-li (2TZ-FE) tam ventil volnoběžných otáček ... pro začátek vyndat a vyčistit...prodávají se na to čističe..
2TZ-FE a rok výroby 94, ale ani nevím kde ho najdu, autum fakt moc nerozumímjosuk píše:a jaký máš motor aby ti mohl poradit i někdo, kdo tě nezná??!!
2TZ-FE nebo 2AZ-FE a rok do 1996 nebo po??
btw: lambda to asi nebude, když je studená tak nan ní jednotka stejně nedbá a řídí se přednastavenou palivovou mapou.
Máš-li (2TZ-FE) tam ventil volnoběžných otáček ... pro začátek vyndat a vyčistit...prodávají se na to čističe..
Peťka
Viděl bych to na netěsnost v sání.
Jak psal Josuk, za studena jede na tvrdo podle mapy a když v tu chvíli dostane víc vzduchu, než čeká, jdou otáčky nahoru. Jakmile po chvíli začne vnímat lambdu a váhu vzduchu, nemůže se dopočítat a začne houpat, protože dostává ve skutečnosti víc vzduchu než hlásí váha vzduchu.
Takže bych zkouknul všechny možný spoje na sání motoru a hlavně celou tu dlouhou rouru mezi škrtící klapkou a vzduch.filtrem a případně otestoval spoje za chodu motoru pomocí něčeho hořlavého(čistič brzd ve spray nebo benzín ve stříkačce). Pokud po nastříkání na spoj motor zareaguje změnou otáček, máš místo netěsnoti, který už jen stačí nějak utěsnit:-)
Dej please vědět jak to dopadlo, aby se i ostatní poučili.
Lovu zdar!
P.S.Začlo ti to dělat takříkajíc zničehonic jako když utne nebo postupně?
Jak psal Josuk, za studena jede na tvrdo podle mapy a když v tu chvíli dostane víc vzduchu, než čeká, jdou otáčky nahoru. Jakmile po chvíli začne vnímat lambdu a váhu vzduchu, nemůže se dopočítat a začne houpat, protože dostává ve skutečnosti víc vzduchu než hlásí váha vzduchu.
Takže bych zkouknul všechny možný spoje na sání motoru a hlavně celou tu dlouhou rouru mezi škrtící klapkou a vzduch.filtrem a případně otestoval spoje za chodu motoru pomocí něčeho hořlavého(čistič brzd ve spray nebo benzín ve stříkačce). Pokud po nastříkání na spoj motor zareaguje změnou otáček, máš místo netěsnoti, který už jen stačí nějak utěsnit:-)
Dej please vědět jak to dopadlo, aby se i ostatní poučili.
Lovu zdar!
P.S.Začlo ti to dělat takříkajíc zničehonic jako když utne nebo postupně?
Previa GL ´95, LPG Magic
BMW 523i, E39, LPG Magic
Honda XL600V ´89
bylo: Camry Stationwagon 2.0 TD XL ´92
Volvo 940 '95 Combi, B230FB, LPG LovTec samodomo
BMW 523i, E39, LPG Magic
Honda XL600V ´89
bylo: Camry Stationwagon 2.0 TD XL ´92
Volvo 940 '95 Combi, B230FB, LPG LovTec samodomo
[quote="tompo"]Viděl bych to na netěsnost v sání.
Jak psal Josuk, za studena jede na tvrdo podle mapy a když v tu chvíli dostane víc vzduchu, než čeká, jdou otáčky nahoru. Jakmile po chvíli začne vnímat lambdu a váhu vzduchu, nemůže se dopočítat a začne houpat, protože dostává ve skutečnosti víc vzduchu než hlásí váha vzduchu.
Takže bych zkouknul všechny možný spoje na sání motoru a hlavně celou tu dlouhou rouru mezi škrtící klapkou a vzduch.filtrem a případně otestoval spoje za chodu motoru pomocí něčeho hořlavého(čistič brzd ve spray nebo benzín ve stříkačce). Pokud po nastříkání na spoj motor zareaguje změnou otáček, máš místo netěsnoti, který už jen stačí nějak utěsnit:-)
Dej please vědět jak to dopadlo, aby se i ostatní poučili.
Lovu zdar!
P.S.Začlo ti to dělat takříkajíc zničehonic jako když utne nebo postupně? [/quote
Já už to takhle koupil.
Nicméně proběhla výměna lambda sond a oprava výfuku. Stálo mě to mraky pěněz a výsledek NULA!
Furt to samé. Takže se hledá dál. Už si připadám jako blbec. Dám vědět jak to dopadlo. Tedy jestli to dopadne
Jak psal Josuk, za studena jede na tvrdo podle mapy a když v tu chvíli dostane víc vzduchu, než čeká, jdou otáčky nahoru. Jakmile po chvíli začne vnímat lambdu a váhu vzduchu, nemůže se dopočítat a začne houpat, protože dostává ve skutečnosti víc vzduchu než hlásí váha vzduchu.
Takže bych zkouknul všechny možný spoje na sání motoru a hlavně celou tu dlouhou rouru mezi škrtící klapkou a vzduch.filtrem a případně otestoval spoje za chodu motoru pomocí něčeho hořlavého(čistič brzd ve spray nebo benzín ve stříkačce). Pokud po nastříkání na spoj motor zareaguje změnou otáček, máš místo netěsnoti, který už jen stačí nějak utěsnit:-)
Dej please vědět jak to dopadlo, aby se i ostatní poučili.
Lovu zdar!
P.S.Začlo ti to dělat takříkajíc zničehonic jako když utne nebo postupně? [/quote
Já už to takhle koupil.
Nicméně proběhla výměna lambda sond a oprava výfuku. Stálo mě to mraky pěněz a výsledek NULA!
Furt to samé. Takže se hledá dál. Už si připadám jako blbec. Dám vědět jak to dopadlo. Tedy jestli to dopadne
Peťka
já ti bohužel s previí vůbec neporadím, naživo jsem motor ani neviděl, ale máš tam ventil volnoběžných otáček - bývá to takový váleček s el. konektorem u škrtící klapky.. (když je klapka zavřená tak vzduch jde právě přes něj) a jak bylo psáno, vyčistit škrtící klapku (ta co je ovládané lankem od plynu) a ten ventil a zkontrolovat těsnost od filtru až ke klapce a taky jestli tam máš hadice od víka ventilů k sání tak musí být průchodné a těsné.
- Vasa
- Navigátor
- Příspěvky: 80
- Registrován: stř 09.01.2008, 17:52
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Chcípání
Tak přesně tohle mi dělalo po výměně vzduchového filtru.
Opravář ho vyměnil a z ničeho nic mi začaly kolísat otáčky a dost často to chcípalo. Už jsem nevěděl kudy dál a tak jsem s tím zajel i na konrolu LPG, jestli tam není nějaký problém.
Tam jsme zistili že blbec opravář při výměně filtr nedotáhl, takže to přisávalo vzduch. dotáhli jsme a od te doby je to OK
Opravář ho vyměnil a z ničeho nic mi začaly kolísat otáčky a dost často to chcípalo. Už jsem nevěděl kudy dál a tak jsem s tím zajel i na konrolu LPG, jestli tam není nějaký problém.
Tam jsme zistili že blbec opravář při výměně filtr nedotáhl, takže to přisávalo vzduch. dotáhli jsme a od te doby je to OK
Muj nový miláček:
Auris turing sport hybrid
Mé současné a snad v brzké době minulé trápení:
Citroen C4 grand picasso, LPG.
Chevrolet Orlando, LPG
Auris turing sport hybrid
Mé současné a snad v brzké době minulé trápení:
Citroen C4 grand picasso, LPG.
Chevrolet Orlando, LPG
chcipani
dal si vycistit tu klapku? mas to spravene?
Viděl bych to na netěsnost v sání.
Jak psal Josuk, za studena jede na tvrdo podle mapy a když v tu chvíli dostane víc vzduchu, než čeká, jdou otáčky nahoru. Jakmile po chvíli začne vnímat lambdu a váhu vzduchu, nemůže se dopočítat a začne houpat, protože dostává ve skutečnosti víc vzduchu než hlásí váha vzduchu.
Takže bych zkouknul všechny možný spoje na sání motoru a hlavně celou tu dlouhou rouru mezi škrtící klapkou a vzduch.filtrem a případně otestoval spoje za chodu motoru pomocí něčeho hořlavého(čistič brzd ve spray nebo benzín ve stříkačce). Pokud po nastříkání na spoj motor zareaguje změnou otáček, máš místo netěsnoti, který už jen stačí nějak utěsnit:-)
Dej please vědět jak to dopadlo, aby se i ostatní poučili.
Lovu zdar!
Viděl bych to na netěsnost v sání.
Jak psal Josuk, za studena jede na tvrdo podle mapy a když v tu chvíli dostane víc vzduchu, než čeká, jdou otáčky nahoru. Jakmile po chvíli začne vnímat lambdu a váhu vzduchu, nemůže se dopočítat a začne houpat, protože dostává ve skutečnosti víc vzduchu než hlásí váha vzduchu.
Takže bych zkouknul všechny možný spoje na sání motoru a hlavně celou tu dlouhou rouru mezi škrtící klapkou a vzduch.filtrem a případně otestoval spoje za chodu motoru pomocí něčeho hořlavého(čistič brzd ve spray nebo benzín ve stříkačce). Pokud po nastříkání na spoj motor zareaguje změnou otáček, máš místo netěsnoti, který už jen stačí nějak utěsnit:-)
Dej please vědět jak to dopadlo, aby se i ostatní poučili.
Lovu zdar!
něco podobného mi dělala honda HR-v, pak jsem se dočetl že se musí zkalibrovat krokový motůrek . Dělal jsem to tak že se odpojil aku. na asi 5min aby se vymazala data v jednotce a pak se to znova nastartovalo a nechalo chvíly běžet aby si jednotka znovu načetla hodnoty. Přesný postup zkusím ještě dohledat
110 R 72 alias 130RS
TOYOTA PREVIA 97
BMW 116i 09
bylo- camry 2.0 TD, 110LS,120GLS,peugeot 309,mitsubishi lancer,skoda felicia,MB124 CE, hyundai accent,hyundai elantra,honda hr-v
TOYOTA PREVIA 97
BMW 116i 09
bylo- camry 2.0 TD, 110LS,120GLS,peugeot 309,mitsubishi lancer,skoda felicia,MB124 CE, hyundai accent,hyundai elantra,honda hr-v
chcipa
tak si dalej budem pisat sam. do konca tyzdna rozoberiem IAC ventil - regulator volnobeznych otacok pod telom skrtiacej klapky a uvidi sa. predpokladam ze to bude ono. dal som dole sanie z tela klaky a bolo to riadne zababrane tou smolou-dechtom. prestriekal som to sprejom ale nie je to ono aj ked sa to uz sprava inac. pridu mi tesnenia pod klapku a rozoberam. akurat prispu je spod auta - su tam prepojovacie hadice.
cistenie skrtiacej klapky
tesnenie pod telo klapky (Throttle body) prišli aj pod ventil- regulátor voľnobežných otáčok. ako som písal prístup je spod auta.
pod autom
- vypustiť nemrznúcu zmes
- odskrutkovať plechové a plastové kryty podvozku
- odpojiť 2 hadice tenšie - chladiaca voda
- odpojiť vzduchovú hadicu - prepoj sania s IAC
- odpojiť prepojovaciu hadicu sanie s ...niečím
- odpojiť konektor IAC a polohy klapky
zhora s kabiny
- povoliť a stiahnuť hadicu sania
- odskrutkovať 4 matice - držia telo klapky
- odpojiť vzduchovú hadičku zhora
vybrať klapku je lepšie smerom dole ale dá sa aj hore. zakladá sa lepšie spod auta
-vyčistiť priestor klapky, kanálik, teleso IAC ventilu.
mne sa nepodarilo IAC odskrutkovať. na moje prekvapenie sú tam skrutky pre PH2 krížový skrutkovač a sú z mäkkého materálu - proste blato.
teraz sa javia voľnobežné otáčky stabilné, neposkakujú a auto nedochne. uvidím po viacerých kilometroch
pod autom
- vypustiť nemrznúcu zmes
- odskrutkovať plechové a plastové kryty podvozku
- odpojiť 2 hadice tenšie - chladiaca voda
- odpojiť vzduchovú hadicu - prepoj sania s IAC
- odpojiť prepojovaciu hadicu sanie s ...niečím
- odpojiť konektor IAC a polohy klapky
zhora s kabiny
- povoliť a stiahnuť hadicu sania
- odskrutkovať 4 matice - držia telo klapky
- odpojiť vzduchovú hadičku zhora
vybrať klapku je lepšie smerom dole ale dá sa aj hore. zakladá sa lepšie spod auta
-vyčistiť priestor klapky, kanálik, teleso IAC ventilu.
mne sa nepodarilo IAC odskrutkovať. na moje prekvapenie sú tam skrutky pre PH2 krížový skrutkovač a sú z mäkkého materálu - proste blato.
teraz sa javia voľnobežné otáčky stabilné, neposkakujú a auto nedochne. uvidím po viacerých kilometroch
vyriesene
skúsim to zhrnúť
mal som problém s zdochýnaním motora na voľnobežných otáčkach pri zohriatom motore(vtedy keď už elektronický sýtič vypol), ďalej otáčky voľnobehu boli rozkývané, výkon na nižších otáčkach slabý, dym z výfuku hustejší ako by sa patrilo.
zohnal som Chilton manuál - na ktorý je odkaz na tomto fóre. pátral som aj po ďalších zdrojoch inf., v podstate v tomto ročníku je Camry celica, Pick-up, podobný priam zhodný takže aj tieto manuály sa dajú použiť.
vychádzal som z toho, že na Toyote by nemalo byť nič pokazené, akurát môže byť vekom niečo zanesené, upchaté,... proste nejakú mechanickú chybu.
- rozobral som a vyčistil škrtiacu klapku a ventil voľnobežných otáčok IAC. tam v podstate nemá byť nič zlé . je to dosť masívne. Ak sa všetky diely otáčajú bez drhnutia - bez násilného trenia, nie je dôvod to riešiť. Kanáliky sú privedené zhora - takže stačí odpojiť hadičku a prečistiť sprejom -nie je nutné rozoberať teleso klapky....
- rozobral som zapaľovanie - palec je v dobrej kondícii, veko tiež, vnútro suché a čisté, káble od sviečok a cievky som vymenil - Tesla Blatná
- snímač teploty premeral (pri studenom motore spínal IAC a potom vypínal keď sa nahrial tak na 40°C) vporiadku
- PCV ventil - odvetranie veka hlavy -vybral a prestriekal sprejom. Je to kovový valček s telieskom vo vnútri. funguje ako spätná klapka. akurát tesnenie je už zatvrdnutá guma a PCV v tom lingá (po česky viklá myslím) to som pretesnil vulkanizačnou páskou - to by bolo dobré vymeniť časom. Táto vec sa taktiež nemože pokaziť a zbytočne ju meniť, je to kovový kus - po prestriekaní sprejom musí opäť fungovať
- objavil som MAP sensor - sensor tlaku v saní. píšem objavil, pretože Chilton sa o ňom nezmieňuje (a v manuáli nieje verzia motora 2TZ-FE popísaná správne, je tam 2x ten istý popis aj obrázok, takže som hľadal na iných stránkach)tento sensor ja napojený cez akýsi odlučovač oleja, potom hadička, T kus - zaslepená hadička a hadička do senzora. Sensor je Denso, takže som to neriešil. hadičky boli komplet plné oleja - takže sensor ako taký nemohol fungovať. zaslepená hadička fungovala ako odtok oleja, a až keď sa naplnila, potom vypĺňala cestu k snímaču. T kus je potrebné potom založiť správnym smerom. pôjde to aj opačne, ale správne zapojený - najprv odlučuje olej. potom vyskrutkovať odlučovač oleja a ten taktiež prečistiť. všetko naspäť namontovať a skúsiť štart.
teraz sa už len tešiť z ustálených otáčok, vyššieho výkonu v nižších otáčkach, čistejšieho dymu a krajšieho zvuku motora.
predchádzajúci majiteľ pochodil pár servisov, a bol v Toyote na diagnostiku. diagnostika čistá - odporúčali mu prezrieť výfuk - pretesniť - aby O2 sensor pracoval správne. v ďalšom mu nevedeli nájsť (našťastie) skrutku voľnobehu, tak pootvorili škrtiacu klapku (to som vrátil naspäť- aby bola zatvorená)
suma sumárum oprava u mysliaceho technika by bola - práca v prečistení hadičiek a kanálikov sania plus sensorov. Lenže na mysliaceho automechanika nikto nenarazil, tak som to musel vypátrať sám. Jemu by to trvalo možno 1 hodinku, ja som s tým zabil pár dní keď som mal čas ležať pod autom.
motor 2TZ-FE ročník 1996, bez EGR, 240 000 km
mal som problém s zdochýnaním motora na voľnobežných otáčkach pri zohriatom motore(vtedy keď už elektronický sýtič vypol), ďalej otáčky voľnobehu boli rozkývané, výkon na nižších otáčkach slabý, dym z výfuku hustejší ako by sa patrilo.
zohnal som Chilton manuál - na ktorý je odkaz na tomto fóre. pátral som aj po ďalších zdrojoch inf., v podstate v tomto ročníku je Camry celica, Pick-up, podobný priam zhodný takže aj tieto manuály sa dajú použiť.
vychádzal som z toho, že na Toyote by nemalo byť nič pokazené, akurát môže byť vekom niečo zanesené, upchaté,... proste nejakú mechanickú chybu.
- rozobral som a vyčistil škrtiacu klapku a ventil voľnobežných otáčok IAC. tam v podstate nemá byť nič zlé . je to dosť masívne. Ak sa všetky diely otáčajú bez drhnutia - bez násilného trenia, nie je dôvod to riešiť. Kanáliky sú privedené zhora - takže stačí odpojiť hadičku a prečistiť sprejom -nie je nutné rozoberať teleso klapky....
- rozobral som zapaľovanie - palec je v dobrej kondícii, veko tiež, vnútro suché a čisté, káble od sviečok a cievky som vymenil - Tesla Blatná
- snímač teploty premeral (pri studenom motore spínal IAC a potom vypínal keď sa nahrial tak na 40°C) vporiadku
- PCV ventil - odvetranie veka hlavy -vybral a prestriekal sprejom. Je to kovový valček s telieskom vo vnútri. funguje ako spätná klapka. akurát tesnenie je už zatvrdnutá guma a PCV v tom lingá (po česky viklá myslím) to som pretesnil vulkanizačnou páskou - to by bolo dobré vymeniť časom. Táto vec sa taktiež nemože pokaziť a zbytočne ju meniť, je to kovový kus - po prestriekaní sprejom musí opäť fungovať
- objavil som MAP sensor - sensor tlaku v saní. píšem objavil, pretože Chilton sa o ňom nezmieňuje (a v manuáli nieje verzia motora 2TZ-FE popísaná správne, je tam 2x ten istý popis aj obrázok, takže som hľadal na iných stránkach)tento sensor ja napojený cez akýsi odlučovač oleja, potom hadička, T kus - zaslepená hadička a hadička do senzora. Sensor je Denso, takže som to neriešil. hadičky boli komplet plné oleja - takže sensor ako taký nemohol fungovať. zaslepená hadička fungovala ako odtok oleja, a až keď sa naplnila, potom vypĺňala cestu k snímaču. T kus je potrebné potom založiť správnym smerom. pôjde to aj opačne, ale správne zapojený - najprv odlučuje olej. potom vyskrutkovať odlučovač oleja a ten taktiež prečistiť. všetko naspäť namontovať a skúsiť štart.
teraz sa už len tešiť z ustálených otáčok, vyššieho výkonu v nižších otáčkach, čistejšieho dymu a krajšieho zvuku motora.
predchádzajúci majiteľ pochodil pár servisov, a bol v Toyote na diagnostiku. diagnostika čistá - odporúčali mu prezrieť výfuk - pretesniť - aby O2 sensor pracoval správne. v ďalšom mu nevedeli nájsť (našťastie) skrutku voľnobehu, tak pootvorili škrtiacu klapku (to som vrátil naspäť- aby bola zatvorená)
suma sumárum oprava u mysliaceho technika by bola - práca v prečistení hadičiek a kanálikov sania plus sensorov. Lenže na mysliaceho automechanika nikto nenarazil, tak som to musel vypátrať sám. Jemu by to trvalo možno 1 hodinku, ja som s tým zabil pár dní keď som mal čas ležať pod autom.
motor 2TZ-FE ročník 1996, bez EGR, 240 000 km