dokončený projekt Corolly Gt-s AE98
- medved.design
- Věčnej rejpal
- Příspěvky: 521
- Registrován: čtv 05.10.2006, 21:46
- Bydliště: U Jindřichova Hradce
- Kontaktovat uživatele:
Hele tondo a co všechno bych potřeboval na ty ventily? Kamarád říkal, že by udělal jen ty vůle na ventilech, to stačí sundat to víko? nebo musím i hlavu? Taky nevím, jestli mám nechat ty ventily zabrousit, aby dobře sedly, nebo jestli to není zbytečný
Toyota Corolla 1.3i 5dv hatchback r.v.92 55kw
http://www.medved-design.wz.cz/wordpress
http://www.medved-design.wz.cz/wordpress
Na vůle ventilů by mělo stačit jenom víko ventilů shodit, ale jestli je chceš nechat zabrousit tak to pak aji hlava. Jinak na 4E-FE je vůle vymezená podložkama a prý (co mi někdo tvrdil) je to na japoncích nesmrtelný, že se to nemusí za celou životnost kontrolovat - nastavovat. No nevím co je na tom pravdy...
Tondo tož hodně štěstí přeju a zručné ruce... Jinak co sem se díval tak Beaver měl pravdu, měls tam Aisin spojku, zajímavý proč do mé dávali v nipponu sachs.
Tondo tož hodně štěstí přeju a zručné ruce... Jinak co sem se díval tak Beaver měl pravdu, měls tam Aisin spojku, zajímavý proč do mé dávali v nipponu sachs.
Holomek!
- medved.design
- Věčnej rejpal
- Příspěvky: 521
- Registrován: čtv 05.10.2006, 21:46
- Bydliště: U Jindřichova Hradce
- Kontaktovat uživatele:
No tak já nevim, chci to řešit, protože mě štve jak to klepe, nevím jestli klepou když dosedaji, nebo to dělaji ty velký vůle.
PS: omlouvám se tondo, že se ti cpu do tématu
PS: omlouvám se tondo, že se ti cpu do tématu

Toyota Corolla 1.3i 5dv hatchback r.v.92 55kw
http://www.medved-design.wz.cz/wordpress
http://www.medved-design.wz.cz/wordpress
BRunner píše:Podložky seženeš v Toyotě. Ke každému motoru je v servisním manuálu taková pěkna tabulka, kde si najdeš současnou vůli, tloušťku současné podložky a podle toho ti pak vyjde nová podložka.Tonda píše:Jestli se to řeší nasazením nějakých podložek,tak by mně zajímalo kde se dají sehnat.Netušíte někdo?
Díky-musím se tam poptat kolik to tak vyjde.
MADE IN JAPAN - žádný sOpel ...
Mám ještě jeden problém-vymněnil jsem i převodovku a bylo v ní málo oleje,tak jsem tam nalil starý z převodovky co tam byla-na takový to popojíždění zatím.Ale chci ho vymněnit,tak jsem si obešel mototechny a zjistil,že podle knížky tam má být sae5 75W-90 popřípadě 80W-90 ale ten je drahej jako prase-máte nějakej nápad?Dá se tam hodit i SEA4?Jakej je v těch olejích rozdíl?Díky za každou radu
MADE IN JAPAN - žádný sOpel ...
BRunner píše:Tak v manuálu k mojí Celice, kde mám taky 4A-GE a C92ku píšou API GL-4 nebo GL-5, SAE 75W-90 nebo 80W-90. Kupoval jsem do toho Esso a stál pár stovek - přímo u distributora Mobilu, takže věřim, že se v tom pán vyznal. Myslím že SAE4 i 5 výrazně překračujou specifikace toho předepsaného oleje.
Takže jestli tomu dobře rozumím,tak můžu nalit i tu GL-4ku.Páč GL-5tku jsem sehnal nejlevnější Valvoline za nějakých 270Kč/litr a to mně fakt nepotěšilo. A GL-4ku za nějakých 110,- což už je sakra rozdíl.
MADE IN JAPAN - žádný sOpel ...
Já mám předepsanou jak GL-4 tak nebo GL-5, 75W-90 (týká se jak 4E-FE tak 4A-FE, ale třeba 7A-FE má psanou už jenom GL-5, v německé příručce před faceliftem je dokonce psaný GL-3, ještě když měly 4E-FE 65kW). Tak ti nevím, je to na tobě, toyota by měla něco vydržet
, ale z jiných japonců vím, že bývají choulostiví na typ oleje a začíná to synchrony a ložisky to končí. Ale tím nechci malovat čerta na zeď.

Holomek!
Tak jezdím chvilu a je tu další problém-tentokrát asi neřešitelnej
.Auto nehoním v otáčkách ale i přez to mi začal motor klepat-a to dost.Nevíte co se mohlo vysypat?Jde ta jak od ventilů.Při volnoběhu a chodu na studený motor nic ale jakmile se motor zahřeje,tak začne při 2tisících otáčkách rachtat jako diesel.Oleje je a bylo dost a z výfuku žádný kouř nejde-únik oleje ani vody není žádný.Motor maže-vačky plavou v oleju
Fakt nevím co se mohlo zase pokazit.


MADE IN JAPAN - žádný sOpel ...
Pokud je to to co si myslím, tak tě potěším a nepotěším zároveň. Podle mně to bude klapka T-VISu a dělá to každej 4A-GE, který jsem doteďka potkal, včetně toho mého :-/
Ta dobrá zpráva je, že to není nic co by motoru nějak ublížilo (sám jsem najezdil asi 10 000km než jsem přišel na to čím to je), ta špatná že zatím nevim jak to opravit. Chyba bude pravděpodobně v podtlakovém ovládacím členu klapky (v EPC actuator), který už po těch letech zřejmě netěsní a neudrží klapku zavřenou, takže klapka pořád otvírá a zavírá - tedy klape jak diesel. Podle EPC to ale vypadá že ten ovládací člen se dá koupit pouze s celým mezikusem a klapkou do sání, je to tam pod jedním číslem a ani jsem radši nevolal do Toyo kolik za to chtěj...
Diagnostika je jednoduchá, stačí odpojit potlak z toho ovládacího členu a klapka zůstane pořád otevřená. Když sáhneš dozadu doprostřed pod sání, tak nahmatáš T-éčko do kterého jdou tři hadičky, ta prostřední jde až úplně pod sání, tu odpojíš a mělo by to přestat - můžeš normálně za běhu motoru. Já jsem jí prozatim odpojil a ucpal, lepší když klapka zůstane otevřená, než aby se vyklepal nějakej šroubek a motor ho nasál. Akorát už tak slabej krouťák v nízkejch otáčkách je ještě slabší.
Chystám se to přes léto rozebrat a vymyslet co s tím - bohužel to bude stát minimálně asi 800Kč za těsnící kroužky vstřikovačů - po zkušenostech z opravy jiného motoru.
Kdyby s tím už měl někdo zkušenost budu taky velice vděčný za každou radu jak to dát dohromady.
Obrázek pro ilustraci - akorát jsou tam trochu jinak ty podtlaky - vypadá to že tohle je varianta bez EGR.

Ta dobrá zpráva je, že to není nic co by motoru nějak ublížilo (sám jsem najezdil asi 10 000km než jsem přišel na to čím to je), ta špatná že zatím nevim jak to opravit. Chyba bude pravděpodobně v podtlakovém ovládacím členu klapky (v EPC actuator), který už po těch letech zřejmě netěsní a neudrží klapku zavřenou, takže klapka pořád otvírá a zavírá - tedy klape jak diesel. Podle EPC to ale vypadá že ten ovládací člen se dá koupit pouze s celým mezikusem a klapkou do sání, je to tam pod jedním číslem a ani jsem radši nevolal do Toyo kolik za to chtěj...
Diagnostika je jednoduchá, stačí odpojit potlak z toho ovládacího členu a klapka zůstane pořád otevřená. Když sáhneš dozadu doprostřed pod sání, tak nahmatáš T-éčko do kterého jdou tři hadičky, ta prostřední jde až úplně pod sání, tu odpojíš a mělo by to přestat - můžeš normálně za běhu motoru. Já jsem jí prozatim odpojil a ucpal, lepší když klapka zůstane otevřená, než aby se vyklepal nějakej šroubek a motor ho nasál. Akorát už tak slabej krouťák v nízkejch otáčkách je ještě slabší.
Chystám se to přes léto rozebrat a vymyslet co s tím - bohužel to bude stát minimálně asi 800Kč za těsnící kroužky vstřikovačů - po zkušenostech z opravy jiného motoru.
Kdyby s tím už měl někdo zkušenost budu taky velice vděčný za každou radu jak to dát dohromady.
Obrázek pro ilustraci - akorát jsou tam trochu jinak ty podtlaky - vypadá to že tohle je varianta bez EGR.

Vyzkouším a dám vědět jak jsem dopadl.
Díky moc- by mně ani ve snu nenapadlo že to dělá T-VIS
Jestli to bude tímhle,tak si určitě cvrknu do textilu radostí protože už z toho mám takový nervy,že nemůžu ani spát.
No a jsem asi debil protože při výmněně spojky se mi povedlo ulomit ten jeden podtlak (modrej plast na fotce) http://toyoty.nolimit.cz/image/8905277 a jezdím bez něj-ale prvních pár kiláků nic nemlátilo-nespojoval jsem proto ten podtlak s tím mlácením
Díky moc- by mně ani ve snu nenapadlo že to dělá T-VIS

No a jsem asi debil protože při výmněně spojky se mi povedlo ulomit ten jeden podtlak (modrej plast na fotce) http://toyoty.nolimit.cz/image/8905277 a jezdím bez něj-ale prvních pár kiláků nic nemlátilo-nespojoval jsem proto ten podtlak s tím mlácením
MADE IN JAPAN - žádný sOpel ...