Kontrolka dobíjení nezhasíná, zničený nový diodový blok 7AFE
-
- Člen Týmu
- Příspěvky: 6
- Registrován: pon 13.04.2020, 12:53
Kontrolka dobíjení nezhasíná, zničený nový diodový blok 7AFE
Dobrý den,
Obracím se na Vás, zkušenější, s příhodou týkající se dobíjení Celicy '98 7A-FE.
Anabáze započala při výletu, kdy jsem do cíle nedojel, jelikož se rozsvítila kontrolka dobíjení a brzd. Vypnul jsem veškeré elektrospotřebiče a přijel s tím před barák 40 km daleko. Tam auto zůstalo stát a viníkem jsem prohlásil součástky alternátoru, protože na volnoběh klesal jas světel už někdy od zimy. Kontrolka byla tedy konečně signálem, pořídit regulátor, diodový blok a nové uhlíky. Pořídil jsem tedy:
Diodový můstek:
https://www.elancar.cz/diodovy-blok-mob ... 63413.html
Regulátor:
https://www.elancar.cz/regulator-napeti ... 55202.html
Uhlíky:
https://www.elancar.cz/drzak-uhliku-alt ... 55070.html
Po vyzvednutí balíku jsem se jal vyměnit díly alternátoru, při čemž jsem zjistil, že jsem pologramot a objednal jsem špatný domeček s uhlíky. Protože ale nový domeček uhlíků měl i malinko jiný tvar, řekl jsem si, že je to náhrada za můj starší systém s gumovým "těsněním" a použil jej, idea byla taková, že odlétající částice z obrušujících se uhlíků budou zachyceny upraveným tvarem domečku. Po této opravě bylo napětí na baterii na volnoběh 14,1 V.
Takto jsem jezdil asi tři týdny, do minulého pátku, kdy mě čekala delší cesta, měl jsem auto plné věcí kamarádů, které jsem slíbil že jim přivezu. Někdy těsně po obědě (teplota vnějšího vzduchu 32 °C) jsem nastartoval auto na ulici kde normálně parkuju, jelikož dům je ve svahu ve slepé ulici a nemám to srdce každý večer hnát Celicu do toho kopce na zpátečku. Přijel jsem tedy před dům, vzdálený asi 100m, kde jsem motor zase zastavil, kontrolka dobíjení při této jízdě nesvítila. Naložil si své věci, a jelikož byl na ten víkend avizován celorepublikový hon na řidiče, chtěl jsem si zkontrolovat světla. Znovu jsem staroval auto, tentokráte pouze natažením ruky přes okénko ke klíčku ve spínací skříňce, tedy jsem neviděl na kontrolky. Zapnul jsem potkávací světla a varovné blinkry. V ten moment jsem uslyšel neobvykle rychlý pokles otáček motoru (v okamžiku jsem si jej vysvětlil vysokou teplotou okolního vzduchu a předchozím během motoru). Světla svítila správně, usedl jsem do sedačky, a vánoční stromeček v podobě dvou červených kontrolek znovu. Ani jedno sprosté slovo ze mě nevypadlo, taková to byla zrada "spolehlivé" Toyoty. Napětí na baterii na volnoběh 11,9 V. Náladu mi zlepšil až jeden z kamarádů, jehož věci jsem měl naložené, vydal se na motorce s novou spojkou, která po dvaceti kilometrech odešla.
Vymontoval jsem tedy alternátor z auta a multimetrem zjistil, že na novém diodovém bloku je některá z diod proražená. Regulátor otestovat neumím. Jsem teď v situaci, že nechci kupovat automaticky další diodový blok a možná i regulátor, když předchozí byl zničen takto rychle. Pojistky pod volantem jsem kontroloval jen zběžně, ale nic špatného jsem na nich neviděl, pojistkovou skříň v motorovém prostoru jsem kontroloval důkladněji, také bez objevení chyby. Baterie napětí drží. Je v tom autě ještě nějaká další součástka, která by mohla ovlivňovat dobíjení?
S pozdravem Celica z Brna
Obracím se na Vás, zkušenější, s příhodou týkající se dobíjení Celicy '98 7A-FE.
Anabáze započala při výletu, kdy jsem do cíle nedojel, jelikož se rozsvítila kontrolka dobíjení a brzd. Vypnul jsem veškeré elektrospotřebiče a přijel s tím před barák 40 km daleko. Tam auto zůstalo stát a viníkem jsem prohlásil součástky alternátoru, protože na volnoběh klesal jas světel už někdy od zimy. Kontrolka byla tedy konečně signálem, pořídit regulátor, diodový blok a nové uhlíky. Pořídil jsem tedy:
Diodový můstek:
https://www.elancar.cz/diodovy-blok-mob ... 63413.html
Regulátor:
https://www.elancar.cz/regulator-napeti ... 55202.html
Uhlíky:
https://www.elancar.cz/drzak-uhliku-alt ... 55070.html
Po vyzvednutí balíku jsem se jal vyměnit díly alternátoru, při čemž jsem zjistil, že jsem pologramot a objednal jsem špatný domeček s uhlíky. Protože ale nový domeček uhlíků měl i malinko jiný tvar, řekl jsem si, že je to náhrada za můj starší systém s gumovým "těsněním" a použil jej, idea byla taková, že odlétající částice z obrušujících se uhlíků budou zachyceny upraveným tvarem domečku. Po této opravě bylo napětí na baterii na volnoběh 14,1 V.
Takto jsem jezdil asi tři týdny, do minulého pátku, kdy mě čekala delší cesta, měl jsem auto plné věcí kamarádů, které jsem slíbil že jim přivezu. Někdy těsně po obědě (teplota vnějšího vzduchu 32 °C) jsem nastartoval auto na ulici kde normálně parkuju, jelikož dům je ve svahu ve slepé ulici a nemám to srdce každý večer hnát Celicu do toho kopce na zpátečku. Přijel jsem tedy před dům, vzdálený asi 100m, kde jsem motor zase zastavil, kontrolka dobíjení při této jízdě nesvítila. Naložil si své věci, a jelikož byl na ten víkend avizován celorepublikový hon na řidiče, chtěl jsem si zkontrolovat světla. Znovu jsem staroval auto, tentokráte pouze natažením ruky přes okénko ke klíčku ve spínací skříňce, tedy jsem neviděl na kontrolky. Zapnul jsem potkávací světla a varovné blinkry. V ten moment jsem uslyšel neobvykle rychlý pokles otáček motoru (v okamžiku jsem si jej vysvětlil vysokou teplotou okolního vzduchu a předchozím během motoru). Světla svítila správně, usedl jsem do sedačky, a vánoční stromeček v podobě dvou červených kontrolek znovu. Ani jedno sprosté slovo ze mě nevypadlo, taková to byla zrada "spolehlivé" Toyoty. Napětí na baterii na volnoběh 11,9 V. Náladu mi zlepšil až jeden z kamarádů, jehož věci jsem měl naložené, vydal se na motorce s novou spojkou, která po dvaceti kilometrech odešla.
Vymontoval jsem tedy alternátor z auta a multimetrem zjistil, že na novém diodovém bloku je některá z diod proražená. Regulátor otestovat neumím. Jsem teď v situaci, že nechci kupovat automaticky další diodový blok a možná i regulátor, když předchozí byl zničen takto rychle. Pojistky pod volantem jsem kontroloval jen zběžně, ale nic špatného jsem na nich neviděl, pojistkovou skříň v motorovém prostoru jsem kontroloval důkladněji, také bez objevení chyby. Baterie napětí drží. Je v tom autě ještě nějaká další součástka, která by mohla ovlivňovat dobíjení?
S pozdravem Celica z Brna
Re: Kontrolka dobíjení nezhasíná, zničený nový diodový blok
Clovek dobrý, chapem, že sa snažíš zrejme veci opravovať ako sa dá a vidím , že poriadne a nešetríš.
Nie som elektrikár, na tvoju otázku teda nepoznám odpoved. Myslým však, že nič dalšie co sa týka dobíjania tam nie je. Mostík sa obvykle poškodí pri opačnom zapojení baterie, ale toto určite nebude tvoj prípad myslím...Možno je niekde este nejaká zrada, možno si len mal nejaký šmejd diel ( reklamovat si nerozmýšlal?)....vidím , že sa vyznáš ( teda určite viac než ja ) ale ...
...napriek tomu všetkému si myslím, že za viac než 50€ v prepocte, čo si utratil za suciastky si to mohol dat k autoelektrikárovi specialistovi na repasy na opravu - bez práce a so zárukou .Kompletný repas byva drahší, viem, ale to robia aj ložiská a tak- to by si možno nemusel. Aj ked cenový rozdiel už je minimálny a máš de facto NOVÝ alternátor a stále originál.
Alebo kupiť použitý, ak by ti to stačilo. Tieto altíky by plus minus mali byt zamenitelné z viacerých toyot, takže by nebol problém zohnať. Robili sa nippondenso alebo bosch. Počítam, že ty maš ten denso.
Ak by ti pasoval z cariny alebo corolly napríklad - 7AFE a 4AFE maju rovnaké.. Neviem ako co sa týka hodnôt ( ja mám 12V-70A) aj ked mysým , že na 99,9% tiež to bude detto , ale zvyšok by mal byt rovnaký na 100% co sa týka zamontovania . Jedine , že by bola zrada v konektore, ale to by si mal hravo prekonat.Každopadne by si iba vymenil a hotovo. O uspore času ani nehovorím.
Su tam dve cisla vzajomne zamenitelné pre carina, corolla aj celica s týmito motormi ( možno viac...neviem):
27060-15080
27060-02060
Verím, že takýchto altíkov za slušný peniaz tu medzi bratmi bude hned niekolko.
prípadne sa skus poradit o svojom probleme napriklad tu ( títo sú napríklad tu u nás "za rohom"):
http://www.starternator.sk/caste-otazky.php
Nie som elektrikár, na tvoju otázku teda nepoznám odpoved. Myslým však, že nič dalšie co sa týka dobíjania tam nie je. Mostík sa obvykle poškodí pri opačnom zapojení baterie, ale toto určite nebude tvoj prípad myslím...Možno je niekde este nejaká zrada, možno si len mal nejaký šmejd diel ( reklamovat si nerozmýšlal?)....vidím , že sa vyznáš ( teda určite viac než ja ) ale ...
...napriek tomu všetkému si myslím, že za viac než 50€ v prepocte, čo si utratil za suciastky si to mohol dat k autoelektrikárovi specialistovi na repasy na opravu - bez práce a so zárukou .Kompletný repas byva drahší, viem, ale to robia aj ložiská a tak- to by si možno nemusel. Aj ked cenový rozdiel už je minimálny a máš de facto NOVÝ alternátor a stále originál.
Alebo kupiť použitý, ak by ti to stačilo. Tieto altíky by plus minus mali byt zamenitelné z viacerých toyot, takže by nebol problém zohnať. Robili sa nippondenso alebo bosch. Počítam, že ty maš ten denso.
Ak by ti pasoval z cariny alebo corolly napríklad - 7AFE a 4AFE maju rovnaké.. Neviem ako co sa týka hodnôt ( ja mám 12V-70A) aj ked mysým , že na 99,9% tiež to bude detto , ale zvyšok by mal byt rovnaký na 100% co sa týka zamontovania . Jedine , že by bola zrada v konektore, ale to by si mal hravo prekonat.Každopadne by si iba vymenil a hotovo. O uspore času ani nehovorím.
Su tam dve cisla vzajomne zamenitelné pre carina, corolla aj celica s týmito motormi ( možno viac...neviem):
27060-15080
27060-02060
Verím, že takýchto altíkov za slušný peniaz tu medzi bratmi bude hned niekolko.
prípadne sa skus poradit o svojom probleme napriklad tu ( títo sú napríklad tu u nás "za rohom"):
http://www.starternator.sk/caste-otazky.php
Civic FD7 2006 TR R18A2
Carina AT190L 1992 JP 4AFE
ex.Carina AT191L 1996 UK
Carina AT190L 1992 JP 4AFE
ex.Carina AT191L 1996 UK
-
- Člen Týmu
- Příspěvky: 6
- Registrován: pon 13.04.2020, 12:53
Re: Kontrolka dobíjení nezhasíná, zničený nový diodový blok
Děkuji za odpověď,
jako student fakulty elektrotechniky a navíc po autech jsem pokukuju od mala, investovat čas do oprav mě nevadí, alespoň se něco naučím. Jak píšeš, baterku se mě přepólovat nepodařilo (nechal jsem si mínus připojený). Zničení diody by mohly mít na svědomí dva faktory, a to je napěťový průraz nebo vysoká teplota. K průrazu diod může dojít odpojením zátěže od alternátoru v době jeho běhu (nastartované auto, ventilátor, muzika) například ztrátou kontaktu ke karoserii (ztráta ukostření) nebo přerušení vodivé cesty od alternátoru ke kladnému pólu baterie. Dráty jsem prošel, nikde jsem nenašel vyloženě zaoxidovaný spoj. Pokud by diodu zničila vysoká teplota, pak je to problém konstrukční, musel by postihovat i 3S i 4A i 7A motory, jelikož všechny mají alternátor blízko k výfukovým svodům. Je pravda, že jsem možná příliš napnul řemen, což by mohlo mít za následek větší tření v ložisku a tedy i zahřívání alternátoru.
Jak radíš, alternátor jsem zanesl do opravny (žlutá budova na Vídeňské v Brně), kterou mám nedaleko od práce, při předání jsem jim řekl, že je špatný diodový můstek a ať tedy zkusí zjistit, jestli je v pořádku regulátor a vinutí rotoru a statoru. Později mi technik volal, že našel poškozený můstek a že i s prací mi to vymění za +-1200,-. To umím i sám a za méně. Nicméně ptal jsem se, jak se takové měření provádí, prý můstek "normálně jen žárovkou a baterkou" a na zbytek má stolici. Za diagnostiku si vzali bratru 121 korun. Reklamovat diodový můstek zkusím, uvidíme jak to dopadne.
Dalším bodem je nejistý původ alternátoru, jelikož na krycím plechu je logo NipponDenso, ale na nálepce se o DENSO nic nepíše, pouze pozůstatky nějaké starší nálepky (VOID VOID VOID) a přes to nalepená nálepka s nápisem "JA976IR" a "Manufactured in Slovakia". Nevím tedy, jestli je to nějaký rusko-slovenský alternátor nebo repasovaný orginál NipponDenso.
Pokud by tady někdo na fóru měl alternátor NipponDenso na 7A-FE, snad bych ho od něj i vzal (ideálně z Brna, když jsem teď nepojizdný).
jako student fakulty elektrotechniky a navíc po autech jsem pokukuju od mala, investovat čas do oprav mě nevadí, alespoň se něco naučím. Jak píšeš, baterku se mě přepólovat nepodařilo (nechal jsem si mínus připojený). Zničení diody by mohly mít na svědomí dva faktory, a to je napěťový průraz nebo vysoká teplota. K průrazu diod může dojít odpojením zátěže od alternátoru v době jeho běhu (nastartované auto, ventilátor, muzika) například ztrátou kontaktu ke karoserii (ztráta ukostření) nebo přerušení vodivé cesty od alternátoru ke kladnému pólu baterie. Dráty jsem prošel, nikde jsem nenašel vyloženě zaoxidovaný spoj. Pokud by diodu zničila vysoká teplota, pak je to problém konstrukční, musel by postihovat i 3S i 4A i 7A motory, jelikož všechny mají alternátor blízko k výfukovým svodům. Je pravda, že jsem možná příliš napnul řemen, což by mohlo mít za následek větší tření v ložisku a tedy i zahřívání alternátoru.
Jak radíš, alternátor jsem zanesl do opravny (žlutá budova na Vídeňské v Brně), kterou mám nedaleko od práce, při předání jsem jim řekl, že je špatný diodový můstek a ať tedy zkusí zjistit, jestli je v pořádku regulátor a vinutí rotoru a statoru. Později mi technik volal, že našel poškozený můstek a že i s prací mi to vymění za +-1200,-. To umím i sám a za méně. Nicméně ptal jsem se, jak se takové měření provádí, prý můstek "normálně jen žárovkou a baterkou" a na zbytek má stolici. Za diagnostiku si vzali bratru 121 korun. Reklamovat diodový můstek zkusím, uvidíme jak to dopadne.
Dalším bodem je nejistý původ alternátoru, jelikož na krycím plechu je logo NipponDenso, ale na nálepce se o DENSO nic nepíše, pouze pozůstatky nějaké starší nálepky (VOID VOID VOID) a přes to nalepená nálepka s nápisem "JA976IR" a "Manufactured in Slovakia". Nevím tedy, jestli je to nějaký rusko-slovenský alternátor nebo repasovaný orginál NipponDenso.
Pokud by tady někdo na fóru měl alternátor NipponDenso na 7A-FE, snad bych ho od něj i vzal (ideálně z Brna, když jsem teď nepojizdný).
Re: Kontrolka dobíjení nezhasíná, zničený nový diodový blok
Griffonboiler:
... nějaký rusko-slovenský alternátor nebo repasovaný...
Doporucujem kupit "NOVÝ" nemecko-český original...
URCITE BY SOM SI PRECITAL "TECHNICKE PARAMETRE" čo kupujem,tak kona odbornik...
... nějaký rusko-slovenský alternátor nebo repasovaný...
Doporucujem kupit "NOVÝ" nemecko-český original...
URCITE BY SOM SI PRECITAL "TECHNICKE PARAMETRE" čo kupujem,tak kona odbornik...
Re: Kontrolka dobíjení nezhasíná, zničený nový diodový blok
No pravdepodobne bude k dispozícii asi ovela viac alternátorov Bosch, made in GB. Ale mali by pasovat. Predpokladal som, že budes mat Denso, lebo tvoje auto je made in japan ( myslím - vin začína na JT...).
Teoreticky jeden mám - Bosch, ovšem od Brna som pomerne daleko. Teda mám aj Denso, ale ten stále jazdí. No ako vravíš hladal by som v okolí.
Inak "žltú budovu v Brne" nepoznám. Viem ale, že su opravári rôzni kvalitou a na počudovanie rovnakí cenami. Preto osobne by som to radsej dal tam kde sa na repasy špecializuju a nechal urobiť komplet. Ale neviem na akej cene nakoniec skončíš ...ocividne su u vas vsetci nejako bohatší.
Faktom vsak je , že v tvojom prípade , ak tam mas este prípadne nejaký iný problém, by asi len vybrat a odniest altík nestacilo. Aby ti potom neodisiel aj ten druhý/opravený. Spomínal si totiž, že sa ti nejaké problémy objavovali už dlhší čas pred touto "havariou".
Myslíš , že altík bol príčina alebo len následok inej vady?
MiBo:
budes sa cudovat, ale robili sa aj alternatory špeci pre ruský trh:
https://www.toyodiy.com/parts/p_E_19960 ... l?hl=27020
Samozrejme sa da kupit nový. Avsak myslým, že v tomto prípade sa asi dáva prednosť oprave. Navyše "lákavé" ceny cca.100 za nové AS-PL napríklad ( Posko) zvyčajne platia pri vrátení starého dielu . Výmena. Takže až také terno to nie je.
Ja neviem, ak teda nie je zrada niekde inde a altík nebol len obeťou ineho problemu, podla mna stačí bud oprava, alebo iný použitý, podla toho ako vychádza cena. Nebál by som sa ani tejto varianty, tu altíky nejako neodchádzali. Ten môj ma minimálne pol miliona km a ani som o nom nevedel.
Teoreticky jeden mám - Bosch, ovšem od Brna som pomerne daleko. Teda mám aj Denso, ale ten stále jazdí. No ako vravíš hladal by som v okolí.
Inak "žltú budovu v Brne" nepoznám. Viem ale, že su opravári rôzni kvalitou a na počudovanie rovnakí cenami. Preto osobne by som to radsej dal tam kde sa na repasy špecializuju a nechal urobiť komplet. Ale neviem na akej cene nakoniec skončíš ...ocividne su u vas vsetci nejako bohatší.
Faktom vsak je , že v tvojom prípade , ak tam mas este prípadne nejaký iný problém, by asi len vybrat a odniest altík nestacilo. Aby ti potom neodisiel aj ten druhý/opravený. Spomínal si totiž, že sa ti nejaké problémy objavovali už dlhší čas pred touto "havariou".
Myslíš , že altík bol príčina alebo len následok inej vady?
MiBo:
budes sa cudovat, ale robili sa aj alternatory špeci pre ruský trh:
https://www.toyodiy.com/parts/p_E_19960 ... l?hl=27020
Samozrejme sa da kupit nový. Avsak myslým, že v tomto prípade sa asi dáva prednosť oprave. Navyše "lákavé" ceny cca.100 za nové AS-PL napríklad ( Posko) zvyčajne platia pri vrátení starého dielu . Výmena. Takže až také terno to nie je.
Ja neviem, ak teda nie je zrada niekde inde a altík nebol len obeťou ineho problemu, podla mna stačí bud oprava, alebo iný použitý, podla toho ako vychádza cena. Nebál by som sa ani tejto varianty, tu altíky nejako neodchádzali. Ten môj ma minimálne pol miliona km a ani som o nom nevedel.
Civic FD7 2006 TR R18A2
Carina AT190L 1992 JP 4AFE
ex.Carina AT191L 1996 UK
Carina AT190L 1992 JP 4AFE
ex.Carina AT191L 1996 UK
-
- Člen Týmu
- Příspěvky: 6
- Registrován: pon 13.04.2020, 12:53
Re: Kontrolka dobíjení nezhasíná, zničený nový diodový blok
Vzhledem k tomu, že dopravu zatím řeším šalinkartou na opravu nespěchám a snažím se z toho vytěžit co nejvíc zkušeností. Zavolal jsem tedy do ELAN CAR, kde jsem ty součástky kupoval. Telefon zvedl rozumný človíček, podíval se na cenu jiného diodového bloku a řekl že mi jej ještě zítra pošle, pokud já mu pošlu ten starý zničený. Utíkal jsem na poštu a poprvé v životě poslal balík. Snažím se taky sem do threadu závadu co nejlépe popsat i s nějakými principy okolo, pokud by to snad někdy někdo po mně četl. Sice mu to nejspíš nepomůže s jeho problémem, ale možná to někomu pomůže se něco naučit.
Přesně jak teď píšete, koupit nový dioďák a jednoduše ho tam vrazit umím také, to proč jsem tady téma zakládal bylo proto, aby byla odhalena případná závada někde mimo alternátor. Nevidím nějakou extra přidanou hodnotu v alternátoru, na kterém je napsané DENSO. Jiný DENSO alternátor z vrakáče stál podobně jako součástky na repas. Takže jsem raději koupil ty a dal je do "neznačkového" alternátoru.
Přiznám se, nečetl jsem místní pravidla, tedy nevím jestli je vhodné dělat reklamu firmám. Proto ten popisek se zlutou budovou. Paní za pultem je výřečná a dokonce má nějaké tušení k čemu alternátor v autě je. Firma se specializuje na opravy alternátorů a startérů a prý dělají velikostně od motorku do holicího strojku až po nákladní loď.
Ty problémy, které se objevovaly před první havárií, tedy pohasínání světel na volnoběh, byly odstraněny s mou první opravou alternátoru. Tedy pokud by nešlehl dioďák znova, auto by bylo bezproblémové (7A-FE... olej... pšššt!)
Přesně jak teď píšete, koupit nový dioďák a jednoduše ho tam vrazit umím také, to proč jsem tady téma zakládal bylo proto, aby byla odhalena případná závada někde mimo alternátor. Nevidím nějakou extra přidanou hodnotu v alternátoru, na kterém je napsané DENSO. Jiný DENSO alternátor z vrakáče stál podobně jako součástky na repas. Takže jsem raději koupil ty a dal je do "neznačkového" alternátoru.
Přiznám se, nečetl jsem místní pravidla, tedy nevím jestli je vhodné dělat reklamu firmám. Proto ten popisek se zlutou budovou. Paní za pultem je výřečná a dokonce má nějaké tušení k čemu alternátor v autě je. Firma se specializuje na opravy alternátorů a startérů a prý dělají velikostně od motorku do holicího strojku až po nákladní loď.
Ty problémy, které se objevovaly před první havárií, tedy pohasínání světel na volnoběh, byly odstraněny s mou první opravou alternátoru. Tedy pokud by nešlehl dioďák znova, auto by bylo bezproblémové (7A-FE... olej... pšššt!)
Re: Kontrolka dobíjení nezhasíná, zničený nový diodový blok
Ci Rusky alebo Tatarsky trh nie je dolezite...
Ja som napisal: URCITE BY SOM SI PRECITAL "TECHNICKE PARAMETRE" čo kupujem,tak kona odbornik...
Len tak:
Diodový blok Mobiletron - Denso 021580-2160...proudove zatizeni -I [A]...?
Kolko dokaze dat povodny alternator I(A)? to musi povedat:
Griffonboiler
(nielen rozmerove parametre ,cena ale elek.parametre su dolezitééé...atd)
Ja som napisal: URCITE BY SOM SI PRECITAL "TECHNICKE PARAMETRE" čo kupujem,tak kona odbornik...
Len tak:
Diodový blok Mobiletron - Denso 021580-2160...proudove zatizeni -I [A]...?
Kolko dokaze dat povodny alternator I(A)? to musi povedat:
Griffonboiler
(nielen rozmerove parametre ,cena ale elek.parametre su dolezitééé...atd)
Re: Kontrolka dobíjení nezhasíná, zničený nový diodový blok
original ma na stitku 45-80A
v tech.dokumentacii ToyoDIY je uvedené 70A.
Tieto udaje su rovnake ako pre Bosch, tak aj pre Nippondenso.
Griffonboiler:
originalne puzdro Nippondenso ma na kryte take logo z písmen "ND". Uvidiš na veku napríklad od zvodov.
Ale budes to mat tak. Ja mam v carine vyrobenej v anglicku Bosch made in GB a v japonke toto NP made in japan. To JA976IR je jedno z originálnych čísielo toyota. Niekde sa uvádza výrobca Hella. Ale je v tom tak trochu zmätok, tak neviem naco by bola takáto informácia.
Ale ako vravíš, nejak extra na tom nezáleží. Na druhej strane , veci sa robia kade tade po svete. Rádiá panasonic su tiež slovenké v nových toyotách a kedže SR vzniklo v 1993, kludne môžeš mat "originál" slovenský altík v japonskom aute.
A kludne píš. Učiť sa treba. Presne si to vystihol - vymenit altík je malina. Zistit príčinu, prečo odišiel - to je kumšt.
Tak som zvedavý.
Keby som si mal tipnúť -
1.kostra od baterky na karoseriu( alebo samotneho altika - upevnovacie skrutky) - velký prechodový odpor
2.chybička pri oprave
3. vadný/nekvalitný nový mostík.
Ale iba tipujem.
v tech.dokumentacii ToyoDIY je uvedené 70A.
Tieto udaje su rovnake ako pre Bosch, tak aj pre Nippondenso.
Griffonboiler:
originalne puzdro Nippondenso ma na kryte take logo z písmen "ND". Uvidiš na veku napríklad od zvodov.
Ale budes to mat tak. Ja mam v carine vyrobenej v anglicku Bosch made in GB a v japonke toto NP made in japan. To JA976IR je jedno z originálnych čísielo toyota. Niekde sa uvádza výrobca Hella. Ale je v tom tak trochu zmätok, tak neviem naco by bola takáto informácia.
Ale ako vravíš, nejak extra na tom nezáleží. Na druhej strane , veci sa robia kade tade po svete. Rádiá panasonic su tiež slovenké v nových toyotách a kedže SR vzniklo v 1993, kludne môžeš mat "originál" slovenský altík v japonskom aute.
A kludne píš. Učiť sa treba. Presne si to vystihol - vymenit altík je malina. Zistit príčinu, prečo odišiel - to je kumšt.
Tak som zvedavý.
Keby som si mal tipnúť -
1.kostra od baterky na karoseriu( alebo samotneho altika - upevnovacie skrutky) - velký prechodový odpor
2.chybička pri oprave
3. vadný/nekvalitný nový mostík.
Ale iba tipujem.
Civic FD7 2006 TR R18A2
Carina AT190L 1992 JP 4AFE
ex.Carina AT191L 1996 UK
Carina AT190L 1992 JP 4AFE
ex.Carina AT191L 1996 UK
Re: Kontrolka dobíjení nezhasíná, zničený nový diodový blok
Ta pricina preco odisiel novy mostik je
jasnááá!!!
Predchadzajuci prispevk staci pozorne precitat...
jasnááá!!!
Predchadzajuci prispevk staci pozorne precitat...
Re: Kontrolka dobíjení nezhasíná, zničený nový diodový blok
MiBo, ten mostík , ktorý on objednal je správny. zaťaženie od 50A. Zodpovedá podla OEM cisla toyota 27357-63020. Mobilion model RN13.
...ale teraz, ked so POZORNE!!!!!!!!!!!! ( v MiBo-vom jazyku píšem teraz ) prečíííítal TRETÍ príííííspevok, niečo mi tam , aj ked elektricky nezdatnému, ale predsa len nie uplne blbému v danom smere, nepasuje....Minus pol totiž pri demontáži baterky odpájame vždy PRVÝ!!!!!!!!!!!!!!!! a zapajame NAOPAK.
(MiBo sorry, ale už dávnejšie som sa chcel opýtať- ty máš asi niečo s klávesnicou? Mne to tiež občas blblo, pomohlo precistenie stlačeným vduchom. To len mimo tému.)
...ale teraz, ked so POZORNE!!!!!!!!!!!! ( v MiBo-vom jazyku píšem teraz ) prečíííítal TRETÍ príííííspevok, niečo mi tam , aj ked elektricky nezdatnému, ale predsa len nie uplne blbému v danom smere, nepasuje....Minus pol totiž pri demontáži baterky odpájame vždy PRVÝ!!!!!!!!!!!!!!!! a zapajame NAOPAK.
(MiBo sorry, ale už dávnejšie som sa chcel opýtať- ty máš asi niečo s klávesnicou? Mne to tiež občas blblo, pomohlo precistenie stlačeným vduchom. To len mimo tému.)
Civic FD7 2006 TR R18A2
Carina AT190L 1992 JP 4AFE
ex.Carina AT191L 1996 UK
Carina AT190L 1992 JP 4AFE
ex.Carina AT191L 1996 UK
-
- Člen Týmu
- Příspěvky: 6
- Registrován: pon 13.04.2020, 12:53
Re: Kontrolka dobíjení nezhasíná, zničený nový diodový blok
Pánové, názorů si Vážím a ještě vaši diskusi podložím fotografiemi. https://photos.app.goo.gl/rMaxL2mPLGChppjZ6 Měl by to být odkaz na sdílenou google fotogalerii. Na obrázcích je vidět, ND na deklu a zároveň neoriginální nálepka a nápisy VOID. Není zamontován regulátor ani uhlíky, proto na fotkách je nekompletní alternátor, vězte ale, že se mi neválí krytky na alternátor jen tak doma a toto je jedinná kterou mám. Myslím tedy, že kdysi klec byla originální, co se s ní dělo dál nevím. Auto je před dvěma lety dotažené z Říma, v ČR ho v bazaru koupil kamarád, který po roce přesednul do 6.gen 3S-GE a mně přenechal tuto 7A-FE, už s tím původním problémem se snižováním jasu na volnoběh.
Počkám jak se vyvrbí reklamace, človíček na telefonu ELAN CAR s.r.o byl velice vstřícný a hned mně řekl, že pošle druhý můstek. Jak to přijde, složím to a změřím úbytky napětí na kabelu od svorky B+ na altu k + na baterii a od klece altu k - baterie. Tím bych měl zkontrolovat přechodové odpory na vedení.
//OT: Začínám přemýšlet, že téma přejmenuju na deníček stříbrné 7AFE a budu sem psát častěji .
Počkám jak se vyvrbí reklamace, človíček na telefonu ELAN CAR s.r.o byl velice vstřícný a hned mně řekl, že pošle druhý můstek. Jak to přijde, složím to a změřím úbytky napětí na kabelu od svorky B+ na altu k + na baterii a od klece altu k - baterie. Tím bych měl zkontrolovat přechodové odpory na vedení.
//OT: Začínám přemýšlet, že téma přejmenuju na deníček stříbrné 7AFE a budu sem psát častěji .
Naposledy upravil(a) Griffonboiler dne stř 19.08.2020, 22:56, celkem upraveno 1 x.
- stefancelicaT20
- Manager Týmu
- Příspěvky: 444
- Registrován: pát 11.09.2009, 18:27
- Bydliště: Slovensko
Re: Kontrolka dobíjení nezhasíná, zničený nový diodový blok
Dá sa skontrolovať diódovy mostík v akej je kondícii, prípadne aj vynutie ? Prípadne čo ešte ?
Na dodávke som pozeral alternátor uhlíky boli dobre iba ložiská som vymenil, komutator( po čom sa kĺžu uhlíky) či ako sa to volá nebol ešte zodraty
Celica už má 370 tisíc , alternátor Made in Japan je určite lepší ako Valeo ale nesmrteľný asi nebude
Na dodávke som pozeral alternátor uhlíky boli dobre iba ložiská som vymenil, komutator( po čom sa kĺžu uhlíky) či ako sa to volá nebol ešte zodraty
Celica už má 370 tisíc , alternátor Made in Japan je určite lepší ako Valeo ale nesmrteľný asi nebude
-
- Člen Týmu
- Příspěvky: 6
- Registrován: pon 13.04.2020, 12:53
Re: Kontrolka dobíjení nezhasíná, zničený nový diodový blok
Zdravím, čas postoupil, Celica zatím znovu slouží. Po druhé ji na silnice dostal nový diodový blok, který přišel přesně jak prodejce slíbil. Abych odpověděl na otázku kolegy s testováním diodového můstku. Ano dioďák proměřit jde, nicméně bez rozebrání nelze zjistit která konkrétní dioda je poškozená, jelikož jsou zapojeny podle schematu. Měřením lze zjistit, ve které čtveřici diod je chyba. Fotku alternátoru s můstkem teď po ruce nemám a vyndávat alternátor z auta se mi nechce. takže se pokusím měření popsat. L1,L2,L3 jsou vinutí statoru. Jeden konec všech tří vinutí je spojen, (zapojení do hvězdy). Druhé strany vinutí jsou vyvedeny z klece ven, a jsou přišroubovány po obvodu diodového bloku. Na jeden z těchto šroubů je přiložena kladná sonda multimetru, který je přepnut do diodového testu. Zápornou sondu připojím na závitovou tyč, která čumí z diodového bloku. Matkou se k ní přychycuje očko vodiče k baterii. Pokud jsou diody D2, 4, 6 a 8 v pořádku, multimetr ukazuje hodnoty v rozmezí 0,4 V až 0,8 V, toto je úbytek napětí na diodě při proudu, kterým multimetr diodu testuje (typ. 1 mA). Při přehození polarity sond (pořád měřím ve stejných místech) musí multimetr ukazovat stejně, jako by obvod nebyl uzavřen, pokud ukazuje nějakou hodotu, je zle, jelikož některou z diod teče proud a multimetr v takovém případě ukazuje zase úbytek napětí tentokrát na tom zničeném PN přechodu. Test diod D1, 3, 5 a 7 je obdobný, pouze se přehodí místo, kde se přikládají sondy. Na klec alternátoru je přiložena kladná sonda a na očka vinutí záporná, v tomto směru by měla být hodnota na dispeji zase mezi 0,4 V a 0,8 V, při přehození sond ve stejných měřicích bodech, multimetr musí zase ukazovat rozpojený obvod.
Vinutí rotoru má v dílenské příručce předepsanou hodnotu odporu 2,8 až 3,2 Ohm.
Pokračoval bych s dovolením s další příhodou. Přestalo svítit přední potkávací světlo, myslel jsem si, že díky bordelu v dobíjecím systému auta to vzdala žárovka. Ano, zničená byla, ale také jsem uviděl profesionální opravu nejspíš ještě z doby kdy Celica brázdila římské ulice. Vodiče od konektoru žárovky HB4 byly tzv. "krutispojem" zkrouceny dohromady s vedením v autě a celé profesionálně zamotáno černou páskou. Jestli tento spoj v poslední době začal vypadávat, mohl způsobovat rychlé změny zátěže alternátoru, tedy rychlé zvýšení napětí na jeho výstupu a tedy poškodit diodu. Po ruce jsem měl pouze starou trafopájku a velmi starý trubičkový cín, páječka nebyla schopná dráty dobře prohřát aby na to cín chytl. Po dvou hodinách, nespočtu pokusů a vyplýtvání spousty cínu který jen odkapával dolů na karoserii jsem to vzdal a poléčil jsem to čokoládou, konkrétně dvěma. Čelda je zase obouoká! Musím sehnat pořádnou páječku, kalafunu, očistit 22 let starou měď a zkusit to znovu a lépe.
A ano, myslíte si správně, vylapili mě, když jsem jel "jednooký". Prý mám propadlou technickou (je prodloužená o 7 měs., nařízení EU) a jedno světlo mi nesvítí (Ano? To se omlouvám nevěděl jsem to). Bez ztáty kytičky mě pustil, ale po srsti mu to nebylo...
Vinutí rotoru má v dílenské příručce předepsanou hodnotu odporu 2,8 až 3,2 Ohm.
Pokračoval bych s dovolením s další příhodou. Přestalo svítit přední potkávací světlo, myslel jsem si, že díky bordelu v dobíjecím systému auta to vzdala žárovka. Ano, zničená byla, ale také jsem uviděl profesionální opravu nejspíš ještě z doby kdy Celica brázdila římské ulice. Vodiče od konektoru žárovky HB4 byly tzv. "krutispojem" zkrouceny dohromady s vedením v autě a celé profesionálně zamotáno černou páskou. Jestli tento spoj v poslední době začal vypadávat, mohl způsobovat rychlé změny zátěže alternátoru, tedy rychlé zvýšení napětí na jeho výstupu a tedy poškodit diodu. Po ruce jsem měl pouze starou trafopájku a velmi starý trubičkový cín, páječka nebyla schopná dráty dobře prohřát aby na to cín chytl. Po dvou hodinách, nespočtu pokusů a vyplýtvání spousty cínu který jen odkapával dolů na karoserii jsem to vzdal a poléčil jsem to čokoládou, konkrétně dvěma. Čelda je zase obouoká! Musím sehnat pořádnou páječku, kalafunu, očistit 22 let starou měď a zkusit to znovu a lépe.
A ano, myslíte si správně, vylapili mě, když jsem jel "jednooký". Prý mám propadlou technickou (je prodloužená o 7 měs., nařízení EU) a jedno světlo mi nesvítí (Ano? To se omlouvám nevěděl jsem to). Bez ztáty kytičky mě pustil, ale po srsti mu to nebylo...