pánové, již přes 4 roky vlastním Corollu r.v. 95, najeto pouhých 250tis., zlaté auto, se kterým nebyly vůbec žádné potíže. Nicméně teď Corolka začala trošku zlobit při brždění. Nevím zda se správně vyjádřím, nicméně jde o to že když zmáčknu pedál brzdy, cítím takové nepříjemné rázy - cukání v pedálu, čím víc jsem naložený tím intenzivnější rázy jsou. Vyměnil jsem kotouče, ale ono to nepřestalo. Dokázali by jste poradit jak závadu odstranit? díky moc LK
P.S.jo a pardon s tím přehmatem v rubrice
brzdy E10
Na zvlněné kotouče věří snad už jen malé děti.
Postihlo mě to celkem třikrát a ve dvou případech byla chyba montáže a v jednom prostě vlastnosti kotoučů x destiček.
Záleží hodně na tom, jak moc si troufáš. Je to jednoduchá oprava pro průměrně zručného člověka.
Takže:
1. Nedostatečně očištěná a ošetřená dosedací plocha náboje pod kotoučem. Toyoty nemají jistící šrouby a i nové kotouče na starém náboji nikdy nesedí přesně. Do spáry vniká vlhkost a sůl a kotouč se pomalu odchyluje od správné polohy. Proces se časem zrychluje.
Řešení:
Demontáž kotoučů, pečlivé oškrábání dosedacích ploch škrabkou s tvrdým vidiovým plátkem (šmirgl ani kartáč nepomohou) a ošetření teplovzdornou vazelínou nebo měděným sprejem (to je rozdíl oproti montáži ve výrobě).
2. V zimě se mi stalo, že při několikatýdenním stání po průjezdu po řádně prosolené dálnici místo pod destičkama orezlo. Rez se ale neobrousila a naopak se v tom místě neustále napalovala tvrdá vrstva odtavená asi z materiálu destiček a ta i bránila rovnoměrnému obrušování kotouče. Proces opět v průběhu času zrychluje.
Řešení:
Kromě opatření v bodu 1 povinných pro každou (de)montáž kotoučů je třeba škrabkou očistit napálenou vrstvu na všech čtyřech místech. Je pěkně tvrdá a na první pohled vypadá jako z kovu. Ale je křehká a nakonec oškrabat jde, ale musí se to dělat pečlivě a je to tak hoďka pro každý kotouč. Asi by se spíše vyplatilo je rovnou nechat stočit na soustruhu.
Někdy pomůže prostá výměna kotouče za nový, ale většinou jen nakrátko. Záleží na stupni narušení dosedací plochy náboje.
Po každé montáži se vyplatí setinkovým úchylkoměrem proměřit házení kotouče a porovnat s doporučenými maximálními hodnotami.
Po servisech tohle nechtěj, budou si ťukat na čelo.
Postihlo mě to celkem třikrát a ve dvou případech byla chyba montáže a v jednom prostě vlastnosti kotoučů x destiček.
Záleží hodně na tom, jak moc si troufáš. Je to jednoduchá oprava pro průměrně zručného člověka.
Takže:
1. Nedostatečně očištěná a ošetřená dosedací plocha náboje pod kotoučem. Toyoty nemají jistící šrouby a i nové kotouče na starém náboji nikdy nesedí přesně. Do spáry vniká vlhkost a sůl a kotouč se pomalu odchyluje od správné polohy. Proces se časem zrychluje.
Řešení:
Demontáž kotoučů, pečlivé oškrábání dosedacích ploch škrabkou s tvrdým vidiovým plátkem (šmirgl ani kartáč nepomohou) a ošetření teplovzdornou vazelínou nebo měděným sprejem (to je rozdíl oproti montáži ve výrobě).
2. V zimě se mi stalo, že při několikatýdenním stání po průjezdu po řádně prosolené dálnici místo pod destičkama orezlo. Rez se ale neobrousila a naopak se v tom místě neustále napalovala tvrdá vrstva odtavená asi z materiálu destiček a ta i bránila rovnoměrnému obrušování kotouče. Proces opět v průběhu času zrychluje.
Řešení:
Kromě opatření v bodu 1 povinných pro každou (de)montáž kotoučů je třeba škrabkou očistit napálenou vrstvu na všech čtyřech místech. Je pěkně tvrdá a na první pohled vypadá jako z kovu. Ale je křehká a nakonec oškrabat jde, ale musí se to dělat pečlivě a je to tak hoďka pro každý kotouč. Asi by se spíše vyplatilo je rovnou nechat stočit na soustruhu.
Někdy pomůže prostá výměna kotouče za nový, ale většinou jen nakrátko. Záleží na stupni narušení dosedací plochy náboje.
Po každé montáži se vyplatí setinkovým úchylkoměrem proměřit házení kotouče a porovnat s doporučenými maximálními hodnotami.
Po servisech tohle nechtěj, budou si ťukat na čelo.