Ahoj,
v návaznosti na jedno téma http://www.toyotaklub.cz/forum/viewtopic.php?t=20147 bych zde něco rozvedl.
ÚVOD:
V autě mám LPG, je to nesekvenční záležitost, naprosto to samé co bývalo ve Š120, Favoritech apod... (akorát je RV 2007 a nenajelo nic protože na autě někdo vyměnil motor za 3sGe 1g a neuměl to celé rozjet - stálo 2R v garáži) vůbec žádná elektronika, kromě emulátoru vstřiků a jednotky se kterou je možné LPG automaticky spustit od určitých otáček (otáčky detekuje z indukční cívky). Žádné vstřiky, žádná detekce podtlaku motoru. Plyn je nasáván z prstence na škrtící klapce přímo z reduktoru, jedinnou elektronikou jsou elektromagnetické ventyly od kapalné fáze plynu.
PROBLÉM:
Pokud nastartujete v létě, máte lehce zvýšené otáčky, díky nezahřátému reduktoru asi 1200ot.
Jakmile je motor zahřátý - např. jízda 10km, otáčky na volnoběh drží mnou nastavené 900ot.
A teď pozor - pokud jedete ve městě 50km/h na 2. / 3. / nebo 4. (1900ot pro šťouraly) a vyřadíte tak je vidět že ručička otáčkoměru to lehce vezmě pod 900ot na asi cca 700.
Pokud jedete 60km/h a vyřadíte tak se dostanete na cca 650ot.
Čím rychleji jedete, tím vám padnou níže otáčky !
Např. v 90/km/h se to tak tak drží na 400ot... a vyřadit ve 130km/h a nechat neutrál 3s znamená zdechnutí motoru.
Tuhle skutečnost pozoruju prakticky od doby co se ten plyn podařilo vyladit a celkově i celé auto. Otázka zní jak je to možné ? Odpověď je asi taková že na škrtící klapce je elektromagnetický ventyl pro regulaci připouštěného vzduchu. Jak někteří ví (a já nakonec po rozebrání jedné klapky zjistil), při studeném motoru je poloha ventylu nastavena bimetalovou pružonu kolem které protéká voda - proto vede vodní přívod a odvod do tělesa škrtící klapky. Po zahřátí je pružina natolik volná, že polohu připouštěcího ventylu řídí čistě servomechanický elektormagnet, ovládaný jednotkou motoru.
V Celice je stejně jako v Nissanech z 90. let v přístrojové desce umístěna trubička (průměr cca 3,5mm) která obsahuje jazýčky. V určité poloze lanka rychloměru to sepne a poté hned rozepne. Je to napojeno opět na jednotku motoru.
V mém případě je to asi jedinná věc která by měla na zdechání motoru vliv - ECM podle rychlosti přivře volnoběžný ventyl, přes který je u mě nasáván plyn a proto motor zdechne. U benzínu to asi tuto situaci ustojí. Ještě dodatek, nevyřazuju ve vysokých otáčkách, můžete jet klidně 2000ot a po vyřazení se projevuje stejný problém, jako když vyřadíte cca při 2800ot na 5. ve 130km/h.
Celica 5g - 3sGe Gti 115kW - čidlo rychlosti
- MichalS
- Manager Týmu
- Příspěvky: 469
- Registrován: sob 17.11.2007, 09:25
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Celica 5g - 3sGe Gti 115kW - čidlo rychlosti
Po 5ti letech jsem obnovil web s Celicama - schemata, linky, navody, fotodokumentace - http://www.t18.wz.cz
- martin.matess
- Věčnej rejpal
- Příspěvky: 1793
- Registrován: čtv 23.08.2007, 22:41
- Bydliště: Česká Třebová - Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
stejný problém jsem měl na corolle a řašil jsem ho všude možně a u mě byl problém v reduktoru že byla ztvrdlá membrána... membrána je tak na 2 roky a pak je k hovnu, stejně jako 4roky na pneu atd...
ale mám tento problém i na asconě C rok 87 , kde je ještě pierburg karbec který je ovládaný elektronickým hajzlem který snímá polohu klapky, ovšem jak to u bosh mrdkotroniky bývá tak to je jakési pojašené nebo spíš uplně hin a auto dělalo přesně to co popisuješ, jelikož se mi nechtělo investovat, tak jsem elektrohajzl odpojil, a jediný neblahý vliv to má lehce vyšší volnoběh a za studena je třeba sytič a chvylku (30sec) pohoupat na plynu aby se provlažila a pak to je ok... a musel jsem taky podložit klapku protože tam je jakýsi "podtlakový doběh" a vždycky se to moc propadlo - v závislosti na tom el bazmeku,..., samozřejmě je to vidlácká a nouzová oprava na starej krumpl, ovšem auto už dlouho jezdí a vo poho jezdí... stejně ale mudu muset ten elektrohnus sehnat... jenže nvový to stojí jako celý auto
zlatá corolla se špricem...
ale mám tento problém i na asconě C rok 87 , kde je ještě pierburg karbec který je ovládaný elektronickým hajzlem který snímá polohu klapky, ovšem jak to u bosh mrdkotroniky bývá tak to je jakési pojašené nebo spíš uplně hin a auto dělalo přesně to co popisuješ, jelikož se mi nechtělo investovat, tak jsem elektrohajzl odpojil, a jediný neblahý vliv to má lehce vyšší volnoběh a za studena je třeba sytič a chvylku (30sec) pohoupat na plynu aby se provlažila a pak to je ok... a musel jsem taky podložit klapku protože tam je jakýsi "podtlakový doběh" a vždycky se to moc propadlo - v závislosti na tom el bazmeku,..., samozřejmě je to vidlácká a nouzová oprava na starej krumpl, ovšem auto už dlouho jezdí a vo poho jezdí... stejně ale mudu muset ten elektrohnus sehnat... jenže nvový to stojí jako celý auto
zlatá corolla se špricem...
http://www.martinmatess.estranky.cz/
Celica T20 3sge SSII blue
Corolla e10 swapped 4afe
BMW 318 Is e36 97' M-packet
BMW 320 D combi kůže
BMW 735i 1983' 160Kw
Celica T20 3sge SSII blue
Corolla e10 swapped 4afe
BMW 318 Is e36 97' M-packet
BMW 320 D combi kůže
BMW 735i 1983' 160Kw
- MichalS
- Manager Týmu
- Příspěvky: 469
- Registrován: sob 17.11.2007, 09:25
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
No to je docela blbý protože to je asi podobnej problém jako na Nissanech Sunny s elektronicky řízeným karbecem. Tam ale možná nebude problém ani tak v elektronice jako v tom karbecu samotným - různé membrýnky těsnění apod... na Favorita to všechno koupíš na tohle už ne, škoda. Známí pár těch karbeců měnili ale je to vesměs takové podivné... i když ten karbec bude někde třeba jen 10 let ležet (vymontovaný z bouračky co měla najeto 30tis) tak ty membránky stejně zteří.martin.matess píše:stejný problém jsem měl na corolle a řašil jsem ho všude možně a u mě byl problém v reduktoru že byla ztvrdlá membrána... membrána je tak na 2 roky a pak je k hovnu, stejně jako 4roky na pneu atd...
ale mám tento problém i na asconě C rok 87 , kde je ještě pierburg karbec který je ovládaný elektronickým hajzlem který snímá polohu klapky, ovšem jak to u bosh mrdkotroniky bývá tak to je jakési pojašené nebo spíš uplně hin a auto dělalo přesně to co popisuješ, jelikož se mi nechtělo investovat, tak jsem elektrohajzl odpojil, a jediný neblahý vliv to má lehce vyšší volnoběh a za studena je třeba sytič a chvylku (30sec) pohoupat na plynu aby se provlažila a pak to je ok... a musel jsem taky podložit klapku protože tam je jakýsi "podtlakový doběh" a vždycky se to moc propadlo - v závislosti na tom el bazmeku,..., samozřejmě je to vidlácká a nouzová oprava na starej krumpl, ovšem auto už dlouho jezdí a vo poho jezdí... stejně ale mudu muset ten elektrohnus sehnat... jenže nvový to stojí jako celý auto
zlatá corolla se špricem...
Po 5ti letech jsem obnovil web s Celicama - schemata, linky, navody, fotodokumentace - http://www.t18.wz.cz