Cau kuci a holky,
potrebuji radu...jelikoz mam ted druhe auto a s celicou se uz nejezdi kazdy den tak jsem prisel na nemilou vec...kdyz mi auto stoji nejake 4 dny bez jizdy tak se mi zcela vybije baterka...v dobe kdy jsem s tim jezdil kazdy den tak tato situace nenastala a to nejezdim dlouhe trasy denne cca 30 km takze zadne velke dobijeni baterky v te dobe nebylo tudiz ten odber musi byt relativne maly ale staly kdyz dva dny to vydrzi ale 4 uz ne...baterie je cca 2 roky stara a je to VARTA tak si nemyslim ze by to bylo v tom...svetylka jsem kontroloval nikde nic nesviti jedine co mne napada je to ze mam rozbitou tu uzasnou elektrickou antenu ktera mi zustala v puli cesty...tudiz je castecne vytazena ale vubec nevim jak je zapojena jestli pres relatko naprimo atd...tu bych chtel odpojit aspon pro jistotu takze tu je muj prvni dotaz...jak se k ni leze? jen pres plasty v kufru? nebo se musi nejak jinak...druha otazka je samozrejme jestli vas nenapada kde by mohl byt nejaky jiny odber popripade jak ho zjistit ... napad postupne vytahuj pojistky beru az jako uuuuuuplne posledni...jo a jeste jedna vec je tam od predchoziho majitele udelane podsviceni pedalu LED paskama ale je to normalne pres spinac ktery je stale vyply tudiz tam by to taky byt nemelo...za napady a pripominky dikec Maci
Odber na baterce
- telleke
- Věčnej rejpal
- Příspěvky: 664
- Registrován: čtv 18.02.2010, 09:56
- Bydliště: Horní Slavkov
- Kontaktovat uživatele:
Změřit kolik je vlastně klidový odběr a skutečně nejjednodušší je postupné odpojování pojistek. Tím se dá celkem přesně určit v čem by to mohlo být. Může to dělat ta anténa, ale taky centrál, alarm.... cokoliv co jede vlastně pořád.
Sežeň si ten nejobyčejnější multimetr za cca 200,-, odpoj mínus, mezi baterii a odpojený kábl strč měřák a vyndavej jednu pojistku po druhé. Odběr určíš za pár minut a pak už jenom najít závadu a tu odstranit.
Pokud je vybíjení pravidelné, tak to najdeš za chvíli, horší je, pokud se nechtěný odběr objevuje pouze někdy, to se potom hledá mnohem hůř.
Sežeň si ten nejobyčejnější multimetr za cca 200,-, odpoj mínus, mezi baterii a odpojený kábl strč měřák a vyndavej jednu pojistku po druhé. Odběr určíš za pár minut a pak už jenom najít závadu a tu odstranit.
Pokud je vybíjení pravidelné, tak to najdeš za chvíli, horší je, pokud se nechtěný odběr objevuje pouze někdy, to se potom hledá mnohem hůř.
Toyota Yaris Verso 1.3VVTi rv. 12/2000, Toyota Yaris 1.0VVTi rv. 11/2001
Co se týká antény, tak stačí v kufru odendat tapeci zadní a levej boční a uvidíš ji. Vedou do ní klasickej jack jak u sluchátek a potom kabeláž s obdélníkovou zástrčkou. V tom jacku je vedený signál z antény, nechat zapojené a ta druhá kabeláž to je na ovládání antény, to klidně vypoj. Když jsem strojil auto po nehodě, tak stačilo zapojit jen ten jack a rádio hrálo. Myslíš, že máš v anténě nějaký zkrat a to ti vybíjí baterku?
Mě baterku vysosává aktivní alarm, ale to trvá třeba měsíc. Ještě mě napadá, že pokud by náhodou byla vadná baterka, tak ji prostě na ty 4 dny co nebudeš jezdit odpoj a viděl bys jestli se vybije nebo ne.
Mě baterku vysosává aktivní alarm, ale to trvá třeba měsíc. Ještě mě napadá, že pokud by náhodou byla vadná baterka, tak ji prostě na ty 4 dny co nebudeš jezdit odpoj a viděl bys jestli se vybije nebo ne.
Toyota Celica 1,8/85kW (7A-FE) r.v.1999
Ford Focus kombi 1,6/85kw r.v.2010
Toyota Yaris 1,3/66kW r.v.2007
ex:Škoda Felicia kombi 1,3 Lxi/50kW r.v.1996
ex:Toyota Corolla E11 kombi 4WD 1,8/81kw (7A-FE) r.v.2000
Ford Focus kombi 1,6/85kw r.v.2010
Toyota Yaris 1,3/66kW r.v.2007
ex:Škoda Felicia kombi 1,3 Lxi/50kW r.v.1996
ex:Toyota Corolla E11 kombi 4WD 1,8/81kw (7A-FE) r.v.2000
Co se týká antény, tak stačí v kufru odendat tapeci zadní a levej boční a uvidíš ji. Vedou do ní klasickej jack jak u sluchátek a potom kabeláž s obdélníkovou zástrčkou. V tom jacku je vedený signál z antény, nechat zapojené a ta druhá kabeláž to je na ovládání antény, to klidně vypoj. Když jsem strojil auto po nehodě, tak stačilo zapojit jen ten jack a rádio hrálo. Myslíš, že máš v anténě nějaký zkrat a to ti vybíjí baterku?
Mě baterku vysosává aktivní alarm, ale to trvá třeba měsíc. Ještě mě napadá, že pokud by náhodou byla vadná baterka, tak ji prostě na ty 4 dny co nebudeš jezdit odpoj a viděl bys jestli se vybije nebo ne.
Jo teď čtu tu tellekeho radu a to bych udělal nejdřív.
Mě baterku vysosává aktivní alarm, ale to trvá třeba měsíc. Ještě mě napadá, že pokud by náhodou byla vadná baterka, tak ji prostě na ty 4 dny co nebudeš jezdit odpoj a viděl bys jestli se vybije nebo ne.
Jo teď čtu tu tellekeho radu a to bych udělal nejdřív.
Toyota Celica 1,8/85kW (7A-FE) r.v.1999
Ford Focus kombi 1,6/85kw r.v.2010
Toyota Yaris 1,3/66kW r.v.2007
ex:Škoda Felicia kombi 1,3 Lxi/50kW r.v.1996
ex:Toyota Corolla E11 kombi 4WD 1,8/81kw (7A-FE) r.v.2000
Ford Focus kombi 1,6/85kw r.v.2010
Toyota Yaris 1,3/66kW r.v.2007
ex:Škoda Felicia kombi 1,3 Lxi/50kW r.v.1996
ex:Toyota Corolla E11 kombi 4WD 1,8/81kw (7A-FE) r.v.2000
Tohle cvičení jsem nedávno absolvoval taky. Dobíjel jsem baterku, odpojoval pojistky, a koumal, kdy se to vybije a kdy ne. Koupil jsem si multimetr, proměřil, že přes pojistky rádia, ecu i interiéru jde normální proud a nakonec jsem zjistil, že 3 roky stará Varta Blue Dynamic je KO, po několika vybitích byla KO takovým způsobem, že když jsem chtěl jet pro novou baterku, nenastartovala ani bezprostředně po odpojení z nabíječky.
Pojistky na ECU, radio, interier (DOME) jsou v motorovem prostoru, pojistka k alarmu u řidičova kolene. Zbytek pojistek je snad po vytažení klíčku a vypnutí hlavního relé bez proudu.
Abych nehaněl Vartu, historii te baterie neznám, auto jsem koupil na jaře, předtím se s ním moc nejezdilo, je tam dálkáč, majitel mě upozorňoval na to, že při delším stání to dálkáč vybije a je lepši baterku odpojit. Takže jestli se to někdy přes zimu vybilo a baterka zmrzla, není se čemu divit.
Aspoň jsem při tom laborování zjistil, kterou pojistkou odpojím ten dálkáč a přitom nezresetuju ecu, radio a hodiny.
EDIT: při propojení odpojeného minus kabelu s baterkou jsem odvařil jeden šuntový "multimetr" koupený kdysi za 80Kč v akci v Bille -- on tam v okamžiku zapojení proběhne celkem slušný proud, aktivuje se alarm, zablikají světla a až pak se to uklidní... ten multimetr má normální mechanickou rafiku a teď u všeho ukazuje asi pětinové hodnoty, asi se tam něco prorazilo...
Pojistky na ECU, radio, interier (DOME) jsou v motorovem prostoru, pojistka k alarmu u řidičova kolene. Zbytek pojistek je snad po vytažení klíčku a vypnutí hlavního relé bez proudu.
Abych nehaněl Vartu, historii te baterie neznám, auto jsem koupil na jaře, předtím se s ním moc nejezdilo, je tam dálkáč, majitel mě upozorňoval na to, že při delším stání to dálkáč vybije a je lepši baterku odpojit. Takže jestli se to někdy přes zimu vybilo a baterka zmrzla, není se čemu divit.
Aspoň jsem při tom laborování zjistil, kterou pojistkou odpojím ten dálkáč a přitom nezresetuju ecu, radio a hodiny.
EDIT: při propojení odpojeného minus kabelu s baterkou jsem odvařil jeden šuntový "multimetr" koupený kdysi za 80Kč v akci v Bille -- on tam v okamžiku zapojení proběhne celkem slušný proud, aktivuje se alarm, zablikají světla a až pak se to uklidní... ten multimetr má normální mechanickou rafiku a teď u všeho ukazuje asi pětinové hodnoty, asi se tam něco prorazilo...
- vendys
- Navigátor
- Příspěvky: 114
- Registrován: čtv 09.11.2006, 00:48
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
Doplním tě, baterka u auta není jako baterka v mobilu. Baterka u auta nesmí nikdy zůstat delší dobu (myšleno i v řádu hodin) úplně vybitá, protože jinak v ní dojde k nevratným chemickým procesům a začne jí pěkně klesat kapacita a pokud ještě zamrzne tak je to totál, protže se rozpadnou a vyzkratují desky, takže se pak vybíjí sama do sebe.gramo píše:Tohle cvičení jsem nedávno absolvoval taky. Dobíjel jsem baterku, odpojoval pojistky, a koumal, kdy se to vybije a kdy ne. Koupil jsem si multimetr, proměřil, že přes pojistky rádia, ecu i interiéru jde normální proud a nakonec jsem zjistil, že 3 roky stará Varta Blue Dynamic je KO, po několika vybitích byla KO takovým způsobem, že když jsem chtěl jet pro novou baterku, nenastartovala ani bezprostředně po odpojení z nabíječky.
Pojistky na ECU, radio, interier (DOME) jsou v motorovem prostoru, pojistka k alarmu u řidičova kolene. Zbytek pojistek je snad po vytažení klíčku a vypnutí hlavního relé bez proudu.
Abych nehaněl Vartu, historii te baterie neznám, auto jsem koupil na jaře, předtím se s ním moc nejezdilo, je tam dálkáč, majitel mě upozorňoval na to, že při delším stání to dálkáč vybije a je lepši baterku odpojit. Takže jestli se to někdy přes zimu vybilo a baterka zmrzla, není se čemu divit.
Aspoň jsem při tom laborování zjistil, kterou pojistkou odpojím ten dálkáč a přitom nezresetuju ecu, radio a hodiny.
EDIT: při propojení odpojeného minus kabelu s baterkou jsem odvařil jeden šuntový "multimetr" koupený kdysi za 80Kč v akci v Bille -- on tam v okamžiku zapojení proběhne celkem slušný proud, aktivuje se alarm, zablikají světla a až pak se to uklidní... ten multimetr má normální mechanickou rafiku a teď u všeho ukazuje asi pětinové hodnoty, asi se tam něco prorazilo...
Multimetr - jo to se může stát, je jistější to měřit na tom největším rozsahu obvykle do 20A, normální klidový odběr je tak do 0,05 A. Úplně nejjistější je si mínus pól jenom povolit, pak se přicvaknout měřákem na kabel baterky a druhý kabel z měřáku pořád držet přímo na mínus pólu baterky a pak teprve stáhnout svorku z pólu, tím máte jistotu, že klidový proud co tekl z baterie začne bez přerušení protékat měřákem a je to tedy bez proudového nárazu. Ale já používám taky ten předchozí drsnější způsob a zatím měřáky vždycky vydržely.
Toyota Celica 6.gen (ST202), 3S-GE 125kW
Co se tyka Varty, za posledni dva roky jsem reklamoval nekolik Vart Silver. Staci jednou, dvakrat hluboce vybit a rozpadne se clanek, nabita baterie pak dava 10 Voltu. Jine baterie tak haklive nejsou, ty jen ztraci kapacitu.
Klidovy proud z baterie v aute by mel byt tak do 30 mA, tedy necela amperhodina za den, ale napr. spatne autoradio (treba nektere Sencor) si vezme mnohem vice na udrzeni stanic v pameti.
Klidovy proud z baterie v aute by mel byt tak do 30 mA, tedy necela amperhodina za den, ale napr. spatne autoradio (treba nektere Sencor) si vezme mnohem vice na udrzeni stanic v pameti.