světi kontrola neeconomy
2 LaBuS - je to jak píšeš, výrobcem repráku je doporučený objem, v mém případě 25 litrů, pak následoval metr, pár nákresů k ověření a vypočítání objemu a pak hurá pila. Vzhledem k relativní malosti kufru jsem vzal za výchozí max. možnou výšku a hloubku bedny, její šířka pak početní metodou určila výsledný objem.
			
			
									
						
							Toyota Yaris Blue 2004 1.0 VVTi 48 kW 5D
Toyota Corolla E10 1996 1.6 16V 84kW 3D
			
						Toyota Corolla E10 1996 1.6 16V 84kW 3D
- lizzard
 - Věčnej rejpal
 - Příspěvky: 648
 - Registrován: čtv 31.05.2007, 10:54
 - Bydliště: In my car...
 - Kontaktovat uživatele:
 
já dyš sem vymejšlel jak na woofer tak sem dospěl k názoru že nejlepší je tuba vyberete si jakou velikost chcete vzhledem k velikosti kufru na nákupy 
 ale ta chalieho práce je taky pěkná a hlavně asi levnější... koukám pěkně sme pokročili od controlky economy 
			
			
									
						
							http://lizzzard.rajce.idnes.cz/
Autoskla za skvělé ceny,
montáže u vás,
bezplatné výměny...
www.autoskloroger.cz
			
						Autoskla za skvělé ceny,
montáže u vás,
bezplatné výměny...
www.autoskloroger.cz
- LaBuS
 - Věčnej rejpal
 - Příspěvky: 1795
 - Registrován: sob 21.10.2006, 12:46
 - Bydliště: Ústecký kraj
 - Kontaktovat uživatele:
 
jj autor tématu jistě odpustí -D
mě se líbí právě ten Charlieho pro jeho ekonomické
 řešení vůči místu v zavazadlovém  prostoru.  Já mám variantu liftback, kufr je dost velký, tak přemýšlím nad dvoukanálovou variantou wooferu 
			
			
									
						
							mě se líbí právě ten Charlieho pro jeho ekonomické
Škoda 105
Škoda 120, GLS
Renault 19, 1,8 benzin
VW Golf II. 1,8 GTI
Toyota Corolla E10, 1,6 EFI
Peugeot 106, 998cm3
Ford Escort 1,6 16V
Toyota Corolla, 1,6 VVT-i Linea Sol
Toyota Yaris, 1,33 Dual VVT-i, Limited
Toyota Verso, 2.0 D4D
			
						Škoda 120, GLS
Renault 19, 1,8 benzin
VW Golf II. 1,8 GTI
Toyota Corolla E10, 1,6 EFI
Peugeot 106, 998cm3
Ford Escort 1,6 16V
Toyota Corolla, 1,6 VVT-i Linea Sol
Toyota Yaris, 1,33 Dual VVT-i, Limited
Toyota Verso, 2.0 D4D
No, ono to moc ekonomické řešení nebylo, alespoň co se ceny repráku týká 
 . Pravdou je, že než jsem se do tohoto kroku pustil, cirka 4 měsíce jsem lezl po specializovaných forech a nasával zkušenosti, názory, rady a hlavně "jak na to". Ve finále jsem stejně dal na radu nejmenovaných členů nejmenovaného audio fora, jak co do koupi zesilovače, tak i repráku s tím, že moje preferovaná muzika tvoří z velké většiny heavy metal, rock apod. Přitom jsem vyčetl, že tubu NEBRAT! z důvodu její obvyklé konstrukce - papírová tvrzená trubka - a buďto jít do profesionálního výrobku, který svojí cenou obvykle je o cosi dražší než homemade, ale je to profík ze zaručenými vlastnostmi, který má jednu velkou chybu, není na míru a nesplňuje přesně moje požadavky opět z důvodu velké univerzálnosti použití. Takže existuje několik kritérií, které se musí sjednotit:
1. Cena, kterou jsme ochotni investovat (je celkem rozhodující)
2. Kolik prostoru (obvykle kufru) chceme obětovat ve prospěch audia
3. Preferovaný hudební žánr
4. Požadovaný výkon, tj. sjednotit výkon zesilovače úměrně příkonu repráku
5. Zesilovač bude na všechno, nebo jenom na SW a zbytek bude hrát z rádia...
6. Určitou roli určitě bude hrát i estetická stránka zařízení
Nad tím vším je třeba se zamyslet, položit si otázku, co očekáváme a pak už se jen pustit do díla.
Pokud chceme 2-kanálový/resp. 2-repráková SW, určitě nelze hrát pouze na rádio a zesilovač mít jenom na SW, pak nutně dojde k takovému přehlušení hudby basy, že.... dnes je obvyklé mít výkon na SW cirka 4-násobný, než na zbytek a z vlastní zkušenosti to můžu potvrdit, do auta je to potřeba.
Dále, nejen pro sestavu s kompletním zesílením, je potřeba vytlumit alespoň přední dveře vhodným tlumícím materiálem, který je celkem dost hrahý. Mám nachystané 2 balení , které mi taktak postačí na přední dveře a stály mě dohromady okolo 2300,-. To nemám zatím matroš na vytlumení kufru. Nachystaný proto, že už je dost zima a nemám k dispozici vyhřívané prostory.
Celá otázka autoaudia je docela náročná, chce to čas a nasávat informace, ptát se, přemýšlet, pochopit a postavit. Uff Uff
Další informace by asi bylo vhodné přemístit jinam, nebo přejít na PM, ať nezasíráme úplně jiné téma našimi podružnostmi
			
			
									
						
							1. Cena, kterou jsme ochotni investovat (je celkem rozhodující)
2. Kolik prostoru (obvykle kufru) chceme obětovat ve prospěch audia
3. Preferovaný hudební žánr
4. Požadovaný výkon, tj. sjednotit výkon zesilovače úměrně příkonu repráku
5. Zesilovač bude na všechno, nebo jenom na SW a zbytek bude hrát z rádia...
6. Určitou roli určitě bude hrát i estetická stránka zařízení
Nad tím vším je třeba se zamyslet, položit si otázku, co očekáváme a pak už se jen pustit do díla.
Pokud chceme 2-kanálový/resp. 2-repráková SW, určitě nelze hrát pouze na rádio a zesilovač mít jenom na SW, pak nutně dojde k takovému přehlušení hudby basy, že.... dnes je obvyklé mít výkon na SW cirka 4-násobný, než na zbytek a z vlastní zkušenosti to můžu potvrdit, do auta je to potřeba.
Dále, nejen pro sestavu s kompletním zesílením, je potřeba vytlumit alespoň přední dveře vhodným tlumícím materiálem, který je celkem dost hrahý. Mám nachystané 2 balení , které mi taktak postačí na přední dveře a stály mě dohromady okolo 2300,-. To nemám zatím matroš na vytlumení kufru. Nachystaný proto, že už je dost zima a nemám k dispozici vyhřívané prostory.
Celá otázka autoaudia je docela náročná, chce to čas a nasávat informace, ptát se, přemýšlet, pochopit a postavit. Uff Uff
Další informace by asi bylo vhodné přemístit jinam, nebo přejít na PM, ať nezasíráme úplně jiné téma našimi podružnostmi
Toyota Yaris Blue 2004 1.0 VVTi 48 kW 5D
Toyota Corolla E10 1996 1.6 16V 84kW 3D
			
						Toyota Corolla E10 1996 1.6 16V 84kW 3D
Když se vrátím k tématu a trochu to zrekapituluju:
- kontrolka reaguje na podtlak v sání - když na to šlápnu, pustí to do motoru víc vzduchu, tím klesne podtlak a kontrolka přepne ze zelené na oranžovou (tohle se dá v praxi dobře odpozorovat, dá se jet i 160 se zelenou kontrolkou a přitom to asi moc úsporné není)
- pokud mám el. vstřikování a lambda spolupracuje s ECU tak jak má, pak se spotřeba o moc neliší -- tohle už nedovedu potvrdit, protože si jednak nejsem jistý, jak dobře mi ještě funugje lambda a druhak obvykle zapomenu, kolik jsem kdy jsem kolik natankoval, takže spotřebu můžu jen zhruba odhadovat -- ale jak už psali jiní asi to tak bude
Z toho se dají vyvodit 2 závěry:
a) Kontrolka nijak neukazuje hospodárnost provozu (možná tak u karburátoru nebo se špatnou lambdou) a nesouvisí se spotřebou
b) oranžová kontrolka v podstatě říká "šlapeš na to zbytečně moc, motor si stejně víc nevezme" -- tady záleží při jakém podtlaku to už přepíná, ale zdá se mi, že to na oranžovou fakt už nezrychluje o moc víc, než když plyn uberu a nechám to na zelené -- takže pokud motor nejde do otáček a přitom svítí oranžová, dá se to přeložit jako "šlapáním na plyn už nezrychlíš, chce to podřadit" -- a to už je zase docela užitečná informace (zvlášť, pro nás, co nemáme otáčkoměr
)
Pokud svítí oranžová, ale motor jde do otáček, brzy si vytočí takový podtlak, že to přeblikne zpátky na zelenou a takovým krátkodobým záležitostem není třeba věnovat pozornost. (a v takové situaci je obvykle taky lepší sledovat provoz, než kontrolky
)
Myslíte, že ten bod b) platí? Ideální by bylo, kdyby někdo znalý věděl, kde je ta hranice mezi zelenou a oranžovou, např. že je to cca na 90% výkonu (nemyslím samozřejmě max. výkon motoru z TP, ale ten co odpovídá aktuálním otáčkám).
			
			
									
						
										
						- kontrolka reaguje na podtlak v sání - když na to šlápnu, pustí to do motoru víc vzduchu, tím klesne podtlak a kontrolka přepne ze zelené na oranžovou (tohle se dá v praxi dobře odpozorovat, dá se jet i 160 se zelenou kontrolkou a přitom to asi moc úsporné není)
- pokud mám el. vstřikování a lambda spolupracuje s ECU tak jak má, pak se spotřeba o moc neliší -- tohle už nedovedu potvrdit, protože si jednak nejsem jistý, jak dobře mi ještě funugje lambda a druhak obvykle zapomenu, kolik jsem kdy jsem kolik natankoval, takže spotřebu můžu jen zhruba odhadovat -- ale jak už psali jiní asi to tak bude
Z toho se dají vyvodit 2 závěry:
a) Kontrolka nijak neukazuje hospodárnost provozu (možná tak u karburátoru nebo se špatnou lambdou) a nesouvisí se spotřebou
b) oranžová kontrolka v podstatě říká "šlapeš na to zbytečně moc, motor si stejně víc nevezme" -- tady záleží při jakém podtlaku to už přepíná, ale zdá se mi, že to na oranžovou fakt už nezrychluje o moc víc, než když plyn uberu a nechám to na zelené -- takže pokud motor nejde do otáček a přitom svítí oranžová, dá se to přeložit jako "šlapáním na plyn už nezrychlíš, chce to podřadit" -- a to už je zase docela užitečná informace (zvlášť, pro nás, co nemáme otáčkoměr
Pokud svítí oranžová, ale motor jde do otáček, brzy si vytočí takový podtlak, že to přeblikne zpátky na zelenou a takovým krátkodobým záležitostem není třeba věnovat pozornost. (a v takové situaci je obvykle taky lepší sledovat provoz, než kontrolky
Myslíte, že ten bod b) platí? Ideální by bylo, kdyby někdo znalý věděl, kde je ta hranice mezi zelenou a oranžovou, např. že je to cca na 90% výkonu (nemyslím samozřejmě max. výkon motoru z TP, ale ten co odpovídá aktuálním otáčkám).
- Pavo.B.
 - Věčnej rejpal
 - Příspěvky: 5161
 - Registrován: úte 30.05.2006, 15:36
 - Bydliště: Veselí nad Lužnicí / Praha
 
presne jak pises v B 
je to vhodny napriklad pro nezkusene ridice/ridicky aby se auto nedusilo do kopce , nebo pri predjizdeni , ze mas podradit
atd..
spotrebubu a hospodarnost to neukazuje ale nauci to jezdit tak aby motor netrpel, nebyl zbytecne hlcen benzinem bez ucinku takze ve vysledku pokud se clovek nauci obecne jezdit to usporu paliva prinese , ale to i bez ukazatelu economi
			
			
									
						
							je to vhodny napriklad pro nezkusene ridice/ridicky aby se auto nedusilo do kopce , nebo pri predjizdeni , ze mas podradit
atd..
spotrebubu a hospodarnost to neukazuje ale nauci to jezdit tak aby motor netrpel, nebyl zbytecne hlcen benzinem bez ucinku takze ve vysledku pokud se clovek nauci obecne jezdit to usporu paliva prinese , ale to i bez ukazatelu economi
 Altezza Gita  (Lexus IS200 Sportcross)
ex CELICA AT180 "The Widowmaker"
			
						ex CELICA AT180 "The Widowmaker"
- FRANCOTIRADOR
 - Člen Týmu
 - Příspěvky: 64
 - Registrován: pát 19.09.2008, 14:09
 - Bydliště: Plzeň
 
Řekl bych, že ve chvíli kdy svítí oranžová neplatí ani to, že je motor přehlcen benzínem (teda aspoň u karburátorů ne). 
Plynem ovládám klapku směsi (přívod vzduchu) nikoli benzínu samotného, takže není-li podtlak může bejt klapka otevřená sebevíc a stejně není síla (přesněji rychlost proudění) která by donutila benzín opustit plovákovou komoru (karbec je přeci jen jenom vymakaná fiksírka).
Oranžová tedy znamená: 1) povol plynu stejně nezrychlíš (a při nekvalitním palivu si akorát přivodíš "klepání ventilů" což nesvěčí motoru) 2) pokud chceš opravdu zrychlit tak podřaď
Tak, a jak je to u vstřikování by mě samotného zajímalo. Vzhledem k tomu, že vstřiky mám a oranžová svítí tak jako kdyby byl karbec, citem bych řekl, že nejspíš platí výše napsané jen to neumím fyzikálně odůvodnit (neb o vstřikách moc nevím).
			
			
									
						
							Plynem ovládám klapku směsi (přívod vzduchu) nikoli benzínu samotného, takže není-li podtlak může bejt klapka otevřená sebevíc a stejně není síla (přesněji rychlost proudění) která by donutila benzín opustit plovákovou komoru (karbec je přeci jen jenom vymakaná fiksírka).
Oranžová tedy znamená: 1) povol plynu stejně nezrychlíš (a při nekvalitním palivu si akorát přivodíš "klepání ventilů" což nesvěčí motoru) 2) pokud chceš opravdu zrychlit tak podřaď
Tak, a jak je to u vstřikování by mě samotného zajímalo. Vzhledem k tomu, že vstřiky mám a oranžová svítí tak jako kdyby byl karbec, citem bych řekl, že nejspíš platí výše napsané jen to neumím fyzikálně odůvodnit (neb o vstřikách moc nevím).
- TOYOTA Corolla E9 1.3 XLi Liftback EE90 r.v. 92
 - YAMAHA XT600e 4PTA r.v. 02
 - OPEL Astra F 1.4i Hatchback C14NZ r.v. 92