Dobrý den,
jak záhy pochopíte, jsem úplný začátečník s Toyotami a poprosím Vás o několik rad. Doteď jsem si vystačil s autem rodičů (Superb 1,9 TDi/96kW), auty kamarádů (Touran 1,9 TDi/77kW; Bora 1,9 TDi/77kW...), popř. s MHD. Nyní ale však budu potřebovat vlastní jezdítko (100km denně 50% dálnice, 30% okresky, 20% město - takže naftu) a na to, že jsem doteď byl fandou koncernu VW a motor 1,9 TDi si vychvaluji, se vůbec nebráním jiným značkám. Jen bych rád vynechal Kiu, "Hjondé" a francouze. A tady začíná můj dotaz... A prosím nekamenujte mě, přišel jsem k tomu úplně jalový, o koncernu vím vše, ale tady jsem úplně mimo, teprve začínám.
Mám možnost si od budoucího tchána vzít Toyoty Avensis 2.0 D-4D 85kW, kombi. Je z 9/2005, má najeto 280000 a teď byla bouraná (zajel s ní do příkopu, karoserie se samozřejmě hnula, oprava za 50000,-). Jinak ale to jde, není to sice žádná sláva (náš Superb má taky 280000, ale vypadá jako nový), ale taky nic, s čím by se nedalo nic udělat. Teď to nejdůležitější - dal by mi ji za ca. 30000,- Kč. Předpokládám, že cena je asi dobrá, to jsem vypozoroval z běžných cen v bazarech. Otázkou je, jestli bych se i tak neměl bát toho, že je bouraná...
A teď k dalším věcem. Jde mi o to, aby nevypadala tragicky. A tak bych ji nechal strojově vyleštit, vevnitř vyčistit - na to mám kamaráda. Dál místo plecháčů bych dal disky - mám brát originály, nebo prostě hezký odjinud (nevím, v jakých cenových relacích se pohybují). Teď tam jsou 16", tak předpokládám, že 17" samozřejmě budou vypadat líp. Ale slyšel jsem, že když se po dlouhodobém ježdění s jednou velikostí dá jiná, může to pokazit podvozek a geometrii... Tady tedy prosím o první radu.
Pak další dotazy:
- dají se dodělat xenony (cena, kde sehnat)?
- nebo alespoň hezky zapuštěné LED denní svícení?
- dá se dát kožený volant (klidně i z novějších řad) a řadící páka (cena, kde sehnat)?
- dá se dodělat automatická klimatizace (cena, kde sehnat)?