Vůči pazvukům z přístrojovky se snažím být víceméně imunní, zejména při nízkých teplotách a na nerovném povrchu se občas něco ozve. Ale hrozně mě irituje prakticky trvalé drnčení, které se mi ozývá zevnitř někde od kapličky tachometru na přístrojové desce při teplotách cca 18 stupňů a více. Je to takové trvalé drnčení s frekvencí motoru, jako kdyby se tam něco chvělo. Není to příliš hlasitý zvuk, ale přeslechnout se nedá. Přitom stačí přístrojovku trochu "zatlumit", aby se nechvěla, třeba zatlačením rukou na stříbrný kroužek kolem tachometru, a to drnčení přestane. Ale jakmile dám ruku pryč, během chvíle to drnčí znovu.
Zkoušel jsem cpát různé tlumící materiály např. do škvíry mezi přístroji a materiálem přístrojovky, ale moc to nepomáhá. Posune se to třeba do vyšších frekvencí apod., ale úplně to drnčení nezmizí. Je to jako kdyby někde v prostoru tachometru něco malého trvale rezonovalo...
Se servisem se mi to řešit nechce. Jednak se to chová s typicky "generálským efektem", tj. jakmile to chci někomu předvést, tak to přestane:-) No a jednak mám blbou zkušenost, že čím víc se do toho v servisu montují, tím je to pak horší. Jedna věc drnčet přestane a tři další začnou. Spíš bych hrozně rád přišel na to, co to vlastně drnčí, a pak si s tím poradil sám...
Nesetkal jste se s tím už někdo? Nemáte nějaké know-how?
Já můžu ještě jako bonus dát k lepšímu radu, jak se zbavit klepání (až bouchání) při přejezdu nerovností v pravé části přístrojovky. Pokud to tedy u mě nebyl zcela ojedinělý a vyjímečný případ. To jsem řešil hned po zakoupení auta, byly to docela velké rány, říkal jsem si, že to musí způsobovat něco většího. Byl to molitanem špatně obalený kabelový svazek úplně vpravo nahoře v přístrojovce, který se dá nahmátnout po úplném otevření spodní přihrádky (postupem jako při výměně pylového filtru). Bylo to tak, že v místě, kde se kabelový svazek dotýkal roury rozvodu vzduchu, měl být obalený molitanem. Ale nebyl, ten molitan byl asi o 15 cm vedle. Stačilo vložit izolační hmotu tam, kde měla být, tedy mezi kabel a rouru rozvodu vzduchu (k pravému otvoru na přístrojovce) a od té doby bouchání na větších nerovnostech ustalo.
Ale zpátky k tomu drnčení - pomůže mi někdo nějakou zkušeností? Předem díky.
Drnčení od kapličky na přístrojové desce
Drnčení od kapličky na přístrojové desce
Toyota Auris 1.6 Valvematic Luna 12/2011
Re: Drnčení od kapličky na přístrojové desce
Mně chrastila tyčinka na přepínání PC vlevo od otáčkoměru. Taky zvuk který se nedal přeslechnout. O desetinku mm větší otvor, kterým procházela a dělalo to zvukový efekt. Nejhorší je to najít, pak je to brnkačka.
Toyota Corolla E 12, 1,6 VVTi, 5HB, 05/2006 ex
Toyota Auris 1,6 Valvematic Luna, VSC+TRC, 5HB, červená 3R3, 06/2010
Toyota Yaris III, 1,0 VVTi Active 5HB červená 3P0, 08/2012 "Mixérik"
Toyota Auris 1,6 Valvematic Luna, VSC+TRC, 5HB, červená 3R3, 06/2010
Toyota Yaris III, 1,0 VVTi Active 5HB červená 3P0, 08/2012 "Mixérik"
Re: Drnčení od kapličky na přístrojové desce
Tohle to se mi přesně děje. Zkusím to podle vašeho návodu. Akorát není podle toho patrné, když otevřu úplně přihrádku u spolujezdce, kde přesně mám svazek hledat. Díky předem za upřesnění, fak mi to děsně pije krev a servisu se na mě dívali, že se si vymýšlím. Fakt díky moc.Já můžu ještě jako bonus dát k lepšímu radu, jak se zbavit klepání (až bouchání) při přejezdu nerovností v pravé části přístrojovky. Pokud to tedy u mě nebyl zcela ojedinělý a vyjímečný případ. To jsem řešil hned po zakoupení auta, byly to docela velké rány, říkal jsem si, že to musí způsobovat něco většího. Byl to molitanem špatně obalený kabelový svazek úplně vpravo nahoře v přístrojovce, který se dá nahmátnout po úplném otevření spodní přihrádky (postupem jako při výměně pylového filtru). Bylo to tak, že v místě, kde se kabelový svazek dotýkal roury rozvodu vzduchu, měl být obalený molitanem. Ale nebyl, ten molitan byl asi o 15 cm vedle. Stačilo vložit izolační hmotu tam, kde měla být, tedy mezi kabel a rouru rozvodu vzduchu (k pravému otvoru na přístrojovce) a od té doby bouchání na větších nerovnostech ustalo.
Zdeněk
Re: Drnčení od kapličky na přístrojové desce
Tak jsem dnes zkusil sundat přihrádku u spolujezdce, a hledal jsem povolený káblík. Nenašel jsem však nic povoleného, nebo co by mohlo vydávat ty zvuky. Našel jsem ale dole kryt, který drnčel už při letmém dotyku. Má totiž v místech, kde je spojen s ostatními nalepené gumové proužky, které mají bránit hluku. Bohužel je asi někdo, kdo to v turecku lepil, nalepil trošku jinde, takže docházelo ke styku plast, plast, což asi způsobovalo ten randál. Oblepil jsem tyto styčné plochy a uvidíme, zda to bude i nadále zlobit, nebo to bude už dobrý. Nic méně stejně díky, protože bez vašeho příspěvku, bych na to nepřišel.
Re: Drnčení od kapličky na přístrojové desce
Aby se bylo možné dostat ke kabelovému svazku, o kterém jsem psal, bylo nutné strčit do přístrojovky doprava nahoru ruku poměrně hluboko, vodítkem je to, že ten svazek kabelů klepal o trubku přívodu vzduchu do pravého otvoru větrání/topení na přístrojové desce. Nebylo to ale složité nalézt, prostě tlustý svazek kabelů (odhadoval byl tak 25 mm průměr) a vedle resp. pod ním plastová trubka. A na tom kabelu se dal zřetelně nahmátnout nabalený molitan, který byl úplně jinde, než měl být...
Co to drnčení z prostoru tachometru? To se vyskytuje jen u mě? Nikdo další se s tím nesetkal?
Co to drnčení z prostoru tachometru? To se vyskytuje jen u mě? Nikdo další se s tím nesetkal?
Toyota Auris 1.6 Valvematic Luna 12/2011
Re: Drnčení od kapličky na přístrojové desce
Nechci to zakřiknout, ale asi jsem na ten zdroj drnčení od přístrojů přišel. Pod tím vodorovným krycím plastem před kapličkou tachometru vede kabelový svazek s cca dvoužilovou odbočkou někam doprava doprostřed přístrojovky. Ten kabelový svazek ani ta odbočka nejsou obalené žádným tlumícím materiálem. Za určitých teplot a vibrací zřejmě zespoda docházelo k drnčení o tvrdý plast přístrojovky. Kabely jsem obalil tenkou vrstvou pěnového plastu (protiskluzová podložka) a drnčení ustalo. Akorát je to práce trochu "o prsty", ten vodorovný plastový díl před tachometrem směrem k řidiči je třeba odpáčit a opatrně nadzvednout, vzniklá mezera má výšku tak maximálně 25 mm... Ale bez problémů to pak šlo zase zacvaknout zpátky, nic se nepoškodilo...
Toyota Auris 1.6 Valvematic Luna 12/2011