Stránka 2 z 2

Re: problém vyřešen

Napsal: čtv 24.03.2011, 13:27
od smutok
Ja som reagoval konkretne na toto tvoje vyjadrenie:
Aktep píše:Spojka opotřebená po 53000km je průser i při nesprávném způsobu jízdy.
Inak po pravde neviem, ci tomu prospieva pravidelne vyradovanie do neutralu, ale chcelo by to asi viac skusenosti.
Kazdopadne aj nadalej zastavam nazor, ze najspolahlivejsi je klasicky viskozny automat, ktory vydrzi strasne vela, len treba pravidelne menit olej.
EDIT:
este ma napadlo po opetovnom precitani prveho prispevku:
spominas tam pipanie a signalizaciu pri prehriatej spojke, stalo sa to aj pred tym ako zacala blbnut cela prevodovka? Pokial ano, tak by ma zaujmalo v akom rezime sa to udialo.

Napsal: čtv 24.03.2011, 15:44
od mrazik
No ono pred koupi auta by se mel clovek nejdrive informovat a precist nejake ty testy atd. Napriklad na auto.cz v testu to vyslovene pisou, ze pri jizde v kolone dochazi k prokluzu spojky a tim padem dojde k jejimu brzkemu opotrebeni, takze na poskakovani v kolone to neni. Ono to v podstate ani jinak vymyslet nejde a problem s timto ma jakakoli automobilka - i DSG a tam vymena spojek je cena v radech desetitisicu.

Napsal: čtv 24.03.2011, 16:00
od Aktep
to smutok:

pípání oznamující přehřátou spojku se v minulosti ozvalo jen jednou a to bylo při couvání do prudkého svahu - stalo se to mi a ne manželce a tenkrát spojka opravdu dostala zabrat.
Po cca roce a půl se začaly objevovat problémy, které jsem popisoval na začátku vlákna - za jízdy tam skočil neutrál, rozsvítilo se zubaté kolečko, a pípala signalizace přehřáté převodovky. Rychlost nešla zařadit a muselo se počkat cca 15 min. Potom auto zase jelo. Vyvrcholením problémů byla kalibrace spojky přes počítač v servisu - spojka potom prokluzovala a skoro se nedalo jezdit. Signalizace přehřáté spojky začala pípat i během normální jízdy po rovince. Myslím, že kalibrací nastavili spojku na hodnoty jaké má nová spojka, ale lamely už byly příliš opotřebené. Spojka má totiž samokalibrační funkci, která probíhá při zastavení a vypnutí klíčku zapalování - v servisu mi řekli, že má zůstat zařazená rychlost a auto samo provádí kalibraci.
Podle mě ten náš Yaris sám kalibroval spojku, ale lamely už byly příliš opotřebené a proto to v řidící jednotce udělalo zmatek a výsledek byl ten, že robotická převodovka nefungovala.

Napsal: čtv 24.03.2011, 16:03
od Aktep
To Mrazík:
ten test co zmiňuješ jsem před koupí Yarise četl, nic to ale nemění na problému, který se mi stal. Spíš mě mrzí, že jsem tehdy nenarazil na lidi se stejným problém. Teď už bych jich pár našel.

Napsal: čtv 24.03.2011, 16:23
od smutok
Ja som len rozmyslal, ci rychle opotrebovanie nemohlo byt sposobene prehriatim spojky, lebo klasicke viskozne automaty su extremne haklive na prehriatie oleja v nich, torchu dlhsim prehriatim sa da taka prevodovka uplne znicit.
Mna zaujma hlavne, ci je to neaky rozsiahlejsi problem tychto robotickych prevodoviek, alebo sa jedna o ojedinele pripady spojene s neakym problemom pri pouzivani. Bol by som rad keby sa k tomu vyjadrilo viac ludi co mali problem s MMT prevodovkou a co sa s nou dialo pocas jej zivota.
Kazdopadne vela stastnych km s opravenou prevodovkou.

Napsal: čtv 24.03.2011, 19:15
od wrc50
Aktep

OK nevim zda Japonci odvedli špatnou práci ale Jarda se pokud vím vyrábí ve Francii a jak vsichni víme je možné, že tu chybku udělali tamní soudruzi, nechci hájit Japonce , ale je fakt, že auta vyrobená přímo v Japan jsou v jiné kvalitě nežli auta vyrobená jinde ve světě o tom jsem se přesvědčil sám na vlastní kůži

Napsal: čtv 24.03.2011, 20:39
od chmelo
Je fakt, že toto by asi nasralo každého, či už väčšieho, alebo menšieho TOY fanúšika a polemizovať nad tým, čo mal chalanisko pred kúpou čítať a čo nie je mu platné jak hadovi noha...je fakt, že autá s MMT sa predávajú a keby predajcovia boli k čomu, tak človeku pri výbere auta povedia, že buď si kúpi klasický manuál a má svätý pokoj, alebo uprednostní MMT a cenou za pohodlie, ktoré MMT poskytuje bude nižšia životnosť spojky...stačí pár viet a človek by bol na čistom :roll:

Ale terazky trochu konštruktívnejšie...skúšal si zistiť, či je možné zohnať tú spojku ako aftermarket produkt??? Možno by to stálo za hriech :wink:

Napsal: čtv 24.03.2011, 20:59
od Colli
Jestli stojíš hodně často na D tak se nedivím,že je spojka ohoblovaná. :D Jak čekáš déle tak okamžitě dát N.Můžeš mít klidně Mercedes a ta spojka udělá v tom 4maticu to samé :D

Yaris 1.0 Automat - PROBLÉMY

Napsal: pát 21.09.2012, 20:52
od rendolf
Ahoj, mám také problém s automatem - potřeboval bych poradit.
Běžně, když parkuji, dávám R a vypnu motor. Včera se mi ale stalo, že když chci znovu nastartovat, dám řadicí páku na N, aby to nastartovalo, ale na displeji se rozbliká R, a nastarotvat nejde.
Pomůže jen zařadit pákou N, vypnout klíček, zapnout klíček - pak jde auto nastartovat. Auto jinak jezdí a řadí normálně. Nevěděl by někdo, co s tím je?

Napsal: pon 12.11.2012, 11:16
od alfox
DOTAZ: MOTOR JDE DO OTÁČEK, ALE AUTO SE NEROZJEDE - SPOJKA NESPÍNÁ

Po nastartování, zařazení D, a přidání plynu jde motor do otáček, ale spojka nesepne a auto se ani nepohne. Ale je slyšet, že převodovka zařadí. Nejde ani D, ani manuální řazení.

Mohlo by to být nějakým čidlem (čidlo otáček, čidlo brzdy, ...)?

Auto jsme vytlačili z křižovatky, a pak zase jelo normálně. Po vypnutí motoru a novém startu už zase nejede.

Nevěděl by někdo, na co kouknout? Díky.

Napsal: pát 16.11.2012, 09:07
od Michal_F6
alfox píše:DOTAZ: MOTOR JDE DO OTÁČEK, ALE AUTO SE NEROZJEDE - SPOJKA NESPÍNÁ

Po nastartování, zařazení D, a přidání plynu jde motor do otáček, ale spojka nesepne a auto se ani nepohne. Ale je slyšet, že převodovka zařadí. Nejde ani D, ani manuální řazení.

Mohlo by to být nějakým čidlem (čidlo otáček, čidlo brzdy, ...)?

Auto jsme vytlačili z křižovatky, a pak zase jelo normálně. Po vypnutí motoru a novém startu už zase nejede.

Nevěděl by někdo, na co kouknout? Díky.
Ahoj, počítám, že byla nějakou dobu odpojena baterka. Auto pak provádí něco jako rekalibraci (znovunastavení) a takhle blbne. Mě pomohlo vypnout motor a zkusit znova.. někdy to šlo až napotřetí. Pak pokud možno do provozu a dát autu zkusit veškeré možné režimy (zrychlování, brždění, rovinka na pětku, pomalu na dvojku apod. ).. následně už problém nebyl... Jinak takto se bude chovat po odpojení baterie vždy, je s tím třeba počítat.

Napsal: pát 16.11.2012, 09:54
od alfox
Michal_F6 píše: Ahoj, počítám, že byla nějakou dobu odpojena baterka. Auto pak provádí něco jako rekalibraci (znovunastavení) a takhle blbne. Mě pomohlo vypnout motor a zkusit znova.. někdy to šlo až napotřetí. Pak pokud možno do provozu a dát autu zkusit veškeré možné režimy (zrychlování, brždění, rovinka na pětku, pomalu na dvojku apod. ).. následně už problém nebyl... Jinak takto se bude chovat po odpojení baterie vždy, je s tím třeba počítat.
Ahoj, díky za reakci! Vypadá to, že to opravdu souvisí s odpojením akumulátoru. Nabíjeli jsme před zimou - tak, to bude ono!

Auto projedu ve všech režimech a uvidíme, zda to zabere.

Ještě jednou díky. :)